POC Tectal storlek

Spiriral

Medlem
POC Tectal storlek
Hej,

Jag funderar på en POC Tectal men kan inte riktigt landa i vilken storlek jag ska välja.
Enligt POC's storlekstabell är det följande som gäller:
M-L = 55-58 cm
XL-XXL = 59-62 cm
Mitt huvud mäter 58,5-59 cm (beroende på hur välfriserad jag är vid mättillfället). Har någon erfarenhet av hjälmen och kan delge huruvida den är stor, exakt eller liten i storleken?
Tack!

POC Tectal storlek
Tack för svar! Det vore ju såklart trevligt att kunna ha en tunn mössa när temperaturen börjar sjunka. Har ingen butik i närheten som har hjälmen på lager så kan tyvärr inte testa. :(
Jag hade samma dilemma som dig när jag köpte min, men eftersom jag använder min mtb när det är kallare valde jag den lite större då mössa under är en klar bonus för mig :)

POC Tectal storlek
Jag hade en XL, och brukar ligga på gränsen mellan 58-59 och brukar alltid få tumma på något.

Tar en du medium så kommer den troligen klämma lite, och skulle nog rekommdera en XL. Den går spänna ihop mindre än 59.

Flesta webshoppar har ju friretur så köp något och testa =)

POC Tectal storlek
Jag är inget bra på att mäta mitt huvud men brukar få ca 58. Jag har en M/L och får plats med en tunn mössa. Det finns dock inte mycket att spela med så jag _gissar_ att du ska ha en större.

På mitt huvud sitter den fantastiskt, men är lite varm under sommarhalvåret.

POC Tectal storlek
Jag tog en chansning och beställde en XL-XXL. Måste säga att hjälmen var väldigt exakt 59 cm i det minsta läget. När jag spände den max så glappade den något, vilket makes sense då mitt huvud är 58,5 cm. Synd då jag i övrigt gillade hjälmen.

Tillbaka
Topp