Poison bikes

Rubbe

Ny medlem
Poison bikes
Är det någon som har någon erfarenhet av poisonbikes...är lite sugen på en poison arsen XN eller arsen T.

Hur är det med garanti?
Storleken på ramen? (jag är 175 med långa ben)
Märke modell på bakdämparen? (om den skuööe gå sönder kan man byte mot ett annat märke på dämp, är det standard fäste?)

Är poison ett ok märke?

Låt svaren hagla :)

Poison bikes
Nu orkar inte ens jag göra reklam för Poison längre. Titta på butiksrecensionerna och sök på Poison i trådnamnet så skall du finna en helsikes massa information om Poison.

Bra hojar och bra priser. Vad service angår har nog ingen hunnit köra sönder sin ännu =P

/C

Poison bikes
Det är standardfäste för bakdämparen. Du kan behöva nya bussningar om du måste byta. Men jag har väldigt svårt att tro att du skulle lyckas med konststycket att köra sönder bakdämparen, i alla fall om du väljer modellen med DT-dämparen, de håller för ganska mycket.

Poison bikes
Det är inte bussningen som kan behöva bytas utan distanserna. Vanlig begreppsförvirring detta. Bussningen är bara en tunn "ring" som är ipressad i dämparens "öglor". Petnoga påpekande :)

Poison bikes
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är inte bussningen som kan behöva bytas utan distanserna. Vanlig begreppsförvirring detta.
> Bussningen är bara en tunn "ring" som är ipressad i dämparens "öglor". Petnoga påpekande :)

Fast om man ska vara ännu mera petnoga så kan det faktiskt vara fråga om båda delarna. ;-) Min X-fusion-dämpare (som är i det närmaste identisk med Fox Vanilla) passar rakt av med inkluderade standardbussningar/distanser för den tunnare "standarddimensionen" med 7mm (... tror jag, vet inte det exakta måttet), men om man pillar bort dem och stoppar i nya bussningar funkar det med en grövre bulten som är runt 9-10 mm. Men min gamla DT-dämpare passar däremot bara på den tunnare bulten, och då är det fråga om just distanser (i något plastigt material) som går rätt in i kullederna.

Rubbe -> Har du hört talas om Poison Bikes utanför det här forumet? Nej, och ingen annan heller. Därför måste de konkurrera med låga priser i väntan på att de har blivit ett känt märke. Väldigt få ramtillverkare tillverkar faktiskt ramarna själva, de flesta köps in från Asien och säljs med olika loggor och därmed olika prislappar. Ju mer välrennomerat märke, desto högre pris.

Poison bikes
Micke -> Antagligen inte. Jag noterade bara att det var Kenda-däck på ett par av hojarna de har utställda på Biltema när jag var där och handlade en gång. Såg ut att vara runt 2,1 i grovlek.

Tillbaka
Topp