Polar 720s

Polar 720s
Jag tror inte du kommer hitta den billigare nån annanstans. Passa på hos Letro innan finnpajsarna slår slutar leverera till dem som de brukar göra när nån försöker underskrida deras rek-priser.

Polar 720s
Köpte den billigare i USA när jag var där för ett år sedan och dollarn stod i 7:30. Nån stor löparbutik utanför San Diego. Tror det var ca 2200 SEK jag fick ge.

Polar 720s
Calle F Skrev:
-------------------------------------------------------
> OK. Nu fattar jag. Puls å så. Lät lite billigt för
> en husvagn...

Eller för dyrt för en vetekaka med renar på...

Polar 720s
Är det nån som vet hur bra räckvidd det är på hastighetssensorn? Kan man köra en polar på armen och ha sensorn på bakhjulet? Styret och bakhjulet? Finns det hastighetssensor med sladd till polar?

Polar 720s
Det låter lovande, det kanske blir en sådan så småning om.

Kan den logga två pulsband samtidigt dessutom så vore den perfekt. =)

/rikard

Polar 720s
tänk tandem....

Jag är egentligen mest ute efter en dator som loggar höjd och distans på ett bra sätt. Mest för att få lite kul data om hur man har cyklat när vi är ute och touringcyklar på sommaren. Vi körde genom småland i somras och de backarna var mycket jobbigare än dalarna. Skulle vara kul att veta hur stor skillnad det var igentligen i höjdmeter. =)

Men det verkar som om man får ut samma data och lite till ur en GPS för samma pengar, så jag är lite kluven. Kunde man få ut bägges pulsdata samtidigt med en klocka så skulle det kunna vara en feature som får mig att luta mot en polar istället. Men vi är egentligen inte intresserade av pulsdata som det är nu, mest en kul grej.

Polar 720s
den kan som sagt bara logga ett band. säger sig själv. och jag skulle nog inte riktigt lita 100% på polars inbyggda höjdmätare då den bygger på lufttryck, o som de flesta vet kan det variera beroende på väder :D så en GPS är nog mer exakt, vet dock inte om den loggar höjdmeter, det är ja inte rätt person att svara på.

Polar 720s
Jamen vilken noggranhet behöver man på en höjdmätare i en cykeldator? Det är ju ytterst sällan som lufttrycket varierar så pass att det ger stora utslag på höjdmätaren.

Skall man bara mäta höjdmeter så spelar det inte _så_ stor roll om man skulle råka få några extra meter på en dag.

Tror det är näst intill omöjligt att hitta en pulsloggare som klarar två personer samtidigt till ett vettigt pris. Kanske köpa två pulsdatorer på Lidl? 199 kr styck där.

Har sensorn tillräcklig räckvidd för att kunna sitta vid bakhjulet? Jag trodde gränsen låg någonstans vid 100 cm räckvidd? (har säkert fel, rätta mig)

Polar 720s
Forerunnerserien och polar 720 är det jag står och väljer mellan. Nackdelen med GPS är att man måste släpa med sig massa batterier om man skall vara ute en vecka. Jag inbillar mig att batteriet i polarklockorna håller längre än så.

Om göran säger att det funkar från bakhjulet till styret så tror jag nog på det. =) Jag lyckades nästan få min 139kronorsdator från classe att funka från bakhjulet, det saknades en dec ungefär. Min 1400kronors vdodator vägrade dock att funka från fälgkanten upp till styret. VDO är bara skit. (så fick jag det sagt igen). Blir det en polar så tänker jag köpa den i en butik som låter mig provmontera den först.

Höjdmätaren behöver inte vara jätteexakt och jag är fullt medveten om alla nackdelar med lufttrycksbaserade varianter.

Hur är det med klättrarklockor/skidåkarklockor? Finns det nån bra variant som kan integrera höjdmeter på ett vättigt sätt och gärna lagra lite loggar? Puls är en ganska onödig funktion för mig egentligen och bra cykeldator har jag redan.

Polar 720s
Rikard: jag säger att det inte fungerar. Jag hade sensorn på framgaffeln och fick problem redan när jag hade klockan på armen istället för på styret.

Du får gärna prova med min klocka och sensor innan du köper, bara du fixar nya buntband till sensorn efteråt. Säg till om du vill...

/Zeb

Polar 720s
Zeb: Jag provar gärna, buntband har jag gott om. Vi kanske kan ta det samtidigt som vi renoverar ditt hjul =).

Jag har ett svagt minne av att jag läst på internetet att man kan ställa styrkan på sändaren, så det är nog sant. =). Jag skall dock kolla runt lite på catyeye,suntoo,ciclosport också. Ett angenämnt bryderi det här.

Tillbaka
Topp