Polar, Bäst när det gäller?

per_bursell

Ny medlem
Bytte nyligen pulsband till min Polar klocka. ett tag efter detta så slutade den att ta emot pulssignaler.
Då jag har en gammal klocka som fungerade ok så drog jag slutsatsen att det var klockan som var paj.

Skickade in klockan till Polar för lagning och fick igår tillbaka en klocka med ny elektronik inuti.

Döm om min förvåning när detta togs som ett garantiärende!!!!!!!!!

Klockan är faktiskt 4år gammal.

Tusen tack för en utomordentlig service!!!

Kommer aldrig att byta märke på pulsklockor så länge som servicen, snabbheten och bemötandet håller denna nivå!!

Jag kan bara instämma i hyllningarna. Av någon anledning slutade min hastighetssensor sända pulser. Skiftade batterier till den som satt på andra hojen och till slut hade jag ingen sensor som fungerade. Tog med mig klocka och sensorer till Polar i Salkhallen (Stockholm, Bromma). De kollade på sensorerna och konstaterade att det kommit fukt i den ena och den andra var död. Jag fick två nya direkt!! Det var inget snack om kvitto (som jag faktiskt hade tagit med mig!). Verkligen superservice!

/Erik

"Skickade in klockan till Polar för lagning och fick igår tillbaka en klocka med ny elektronik inuti."

Vart skickade du klockan?
Har själv problem med min gamla klocka..

Edit:
Tack Tobbe!

Senast redigerad av en moderator:
Jidetoft skrev:
-------------------------------------------------------
> Vart skickade du klockan?
Reklamationer
Vid ev. reklamation av din pulsmätare skall du alltid kontakta din återförsäljare i första hand.

Så här gör du när du vill returnera din Polar pulsmätningsutrustning för service/reparation
1. Kontakta din återförsäljare eller skicka din pulsmätare direkt till oss.
2. Emballera utrustningen och förpacka den i lämplig förpackning.
3. Bifoga samtliga delar (mottagaren och sändarbältet). En komplett genomgång av din utrustning kommer göras vid servicen.
4. Bifoga kvitto om styrker när inköpet är gjort om det gäller en garantireparation.
5. Bifoga en detaljerad beskrivning av problemet samt information om modell, serienummer (baksidan av pulsmätaren) och sändarbältets tillverkningsnummer (se båda ytterändarna på baksidan av sändarbältet). T.ex 836 vid ena änden & I 10 vid den andra.
Skriv då 836 & I 10.
6. Ange ditt namn, adress och telefonnummer.
7. Skicka utrustningen som rekommenderat brev, företagspaket, ekonomipaket (ingen ersättning för förlorade brev) till oss.

Returadress:
Polar Electro Sverige AB
Att: Service center
Salkhallen
167 51 Bromma
Tel: 08-704 00 29 (vardagar 10:00 - 15:00, lunchstängt 12:30 - 13:30)
E-mail: sverige@polar.fi

http://www.polarpuls.com/default.aspx?main=ShowPage.aspx&PageID=48

upplevt samma, fast med en 6 år gammal klocka. helt sjukt bra service, tror de vinner på det i längden. men bra av ett företag som har en så pass stor del av marknaden.

Senast redigerad av en moderator:
Ja Polar är grymma. Jag har en kompis som fick problem med att han höjdmätare ej funkade som den skulle. Även i detta fallet bytte det ut all elektronik utan diskussion. Dessutom får man bra och snabba svar från deras support

//Jocke

Hihi det låter som att det är mycket fel på deras produkter :P

Fint med företag som har bra kundservice (-policy)

Det är många gånger värt det att lägga lite extra när servicen är god.

tror inte det är mer fel räknat i % av sålda exemplar än andra märken. det är ju bara det att 80% av de som köper pulsklocka köper en polar. därför kan man träffa fler personer som haft kontakt med deras suport än med nått annat märkes support

Tillbaka
Topp