Polar FlowSync "anslutningsfel"

ipkis

Aktiv medlem
Halloj!
Köpte en polar V650 och skulle ansluta den till mitt polarkonto. men det enda som kommer upp från polar flowsync är meddelandet: anslutningsfel
Har kört med polar m430 klocka ett tag och det har alltid funkat hur bra som helst.
har inte använt den på ett tag nu dock...

testat att avinstalera/ladda ner flowsync igen för att se om det funkade men icke.

Nån som kan hjälpa mig?

Har testat att avinstalera/ominstalera men det enda som kommer upp hela j***a tiden är detta??

Vad gör jag för fel?!

Bilagor

• 22F63D0D-2D60-4D25-9064-4DE2697C7B24.jpeg
    22F63D0D-2D60-4D25-9064-4DE2697C7B24.jpeg
    265 KB · Besök: 202
Jag sätter båda benen och en arm på att det är Bonjour som knarkar. Been there done that. Nu har jag gått från polar till ett annat märke men jag kunde prova 100gr utan framgång men varje gång jag tog bort bonjour och lät den installera bonjour automatiskt så funkade det. Personligen tycker jag inte man ska behöva hålla på så.

Fick samma fel på min. Men då kom det upp någon ruta om att webläsaren inte stöds av blablabla typ. ( jag kan inget om datorer)
Byte till Firefox,
Sedan dess har det fungerat.

-V650 inställd på att synka med windows
-använder orginalkabel
-har testat att avinstalera bonjour

Detta meddelande kommer upp redan innan jag pluggat i min V650.
Testar att plugga i den och trycker på synkronisera men inget händer...

Ska chatta med supporten på polar i eftermiddag och se om jag kan få hjälp.
Som sagt har ju kört allt innan med min polar pulsklocka m430 och då funkade ju allt klockrent. Detta var dock senast gör typ drygt ett år sedan.
Men nu när jag öppnade polar flow och skulle synka min nya V650 så har detta meddelandet kommit upp hela tiden. Redan innan jag pluggar in cykeldatorn.
Händer inget när jag pluggar in och trycker synkronisera heller...

Luzen sa:
Men Föow Sync skall ju inte starta innan du kopplar in V650, hur kan den rutan komma upp då?

Vettefan....
Men går jag in på inställningar så är det ikryssat att den ska starta så fort datorn startas. Det är så ifyllt när man laddar ner flowsync. Sen kan man ändra i efterhand tydligen.

Jag köpte en V650 i våras och har hela tiden haft samma problem som TS. Alltid anslutningsfel när jag försöker synka till datorn. Om jag avinstallerar bonjour och även PolarFlow sync och sen återinstallerar PolarFlow sync och även bonjour som begärs av Polar så hoppar synkningen igång. Dock bara en gång. Vid nästa försök att synka är det samma fel och hela proceduren måste göras om.
Lika illa är det att synka till telefonen. Någon uppkoppling till den den blev det inte heller men under några månader fungerade det om jag loggade ut från Flow i telefonen och loggade in igen. Då hoppade synkningen igång. Samma där att det funkade bara en gång. Nu funkar det inte över huvud taget. Har varit i kontakt med Polar men givit upp då det inte verkar gå att få någon rätsida på problemet. Enligt svar jag fick den 2a oktober jobbar polars utvecklare med problemet. Tyvärr verkar de jobba väldigt sakta.
Eva (Polar Care)

"2 okt. 09:27 CEST
Hej Lars,
Tack för att du kontaktar Polar Kundtjänst.
Felsökningen är fortfarande samma. Våra utvecklare jobbar på detta.
Önskar en trevlig dag!
Mvh
Polar Kundservice/Eva
Polar Electro"

Jag har även en klocka Polar Vantage V och den fungerar felfritt vid syncning både till datorn och telefonen.

Ett hett tips till framtiden.. avinstallera flowsync, installera det igen. Starta om och genomför uppdateringar på datorn, starta om v650..

Du behöver inte alltid genomföra alla ovanstående, men ngt av de eller olika kombinationer av de funkar alltid för mig. Oftast är det uppdateringar och omstart av dator som har löst det, är dock en jobbdator.

Sen viktigt att använda polar orginalkabel. Samt ibland är det byte av usb-port som löser det.

Är det verkligen sant att Polar V650 har en "standard USB"-kabel som inte är standard?
Snacka om att förpesta tillvaron för sina kunder. Där har dom missat nåt fundamentalt.
Jag har nog ett 20-tal såna kablar liggande. Vilken är Polar-kabeln?
Har provat 4 st nu, men skiter nog i att uppgradera nu.

Ett problem som jag har är att klockans kontakt blir smutsig, och kontakten därmed dålig eller obefintlig. V800 har jag. Lyft upp plastlocket och rota litet med en tandborste med vatten och tvål. Vänta ett par minuter och skölj sedan med litet vatten. Upprepa vid behov.
En sak de har på sin hemsida - ur minnet! - är att, om man måste av- och ominstallara programmet, så får inte någon av dess processer vara igång: Kolla Processhanteraren, eller vad den heter.

Senast ändrad:
Är det verkligen sant att Polar V650 har en "standard USB"-kabel som inte är standard?
Snacka om att förpesta tillvaron för sina kunder. Där har dom missat nåt fundamentalt.
Jag har nog ett 20-tal såna kablar liggande. Vilken är Polar-kabeln?
Har provat 4 st nu, men skiter nog i att uppgradera nu.
Min Polar V650 funkade i alla fall oftast inte med annan kabel.

Det behöver vara rätt styrka i strömmen. Om datorns kraftagg. är litet tveksamt kanske inte ampère och volt och så levereras.

Halloj!
Köpte en polar V650 och skulle ansluta den till mitt polarkonto. men det enda som kommer upp från polar flowsync är meddelandet: anslutningsfel
Har kört med polar m430 klocka ett tag och det har alltid funkat hur bra som helst.
har inte använt den på ett tag nu dock...

testat att avinstalera/ladda ner flowsync igen för att se om det funkade men icke.

Nån som kan hjälpa mig?
Samma problem här. Lägger ner mitt polar.
Bara strul ???

Avinstallera Bonjour enligt alla konstens regler, och kolla så det är borta. Starta om och installera ånyo. Bonjour är ett Apple-program som inte lirar så bra med Windows.

"Ett problem som jag har är att klockans kontakt blir smutsig, och kontakten därmed dålig eller obefintlig. V800 har jag. Lyft upp plastlocket och rota litet med en tandborste med vatten och tvål. Vänta ett par minuter och skölj sedan med litet vatten. Upprepa vid behov."

Om ni försöker kabel-synka en V650 med en Mac, undvik att uppgradera till ett modernt macOS. FlowSynk bundlar en version av HoRNDIS.kext som slutar fungera i BigSur eller Monterey.
Det finns en hyfsat fungerande HoRNDIS.kext som går att få till på i alla fall Monterey, men det krävs lite arbete i Terminal för att få kexten att laddas korrekt.
Själv har jag lagt ner det där och bytt till Garmins ekosystem.

Tillbaka
Topp