Polar h10 pulsband

Polar h10 pulsband
Som rubriken lyder har en polar vantage v klocka funderar på att köpa h10 puls band så jag kan mäta watten när jag cyklar, hur tillförlitlig är den ? eller ska jag köpa watt trampor vet att dom är betydligt dyrare men inte heller roligt att få ”glädje watt” som inte stämmer

Polar h10 pulsband
Ett pulsband mäter inga watt, men som just pulsmätare fungerar Polar H10 bra och den har nyss fått firmwareuppdatering så att den klarar av både Bluetooth och ANT+.

Köp effektpedaler eller vevparti med effektmätare.

Polar h10 pulsband
Den stora kraften i tävlingen som har Polar Vantage V.
Kanske är den viktigaste rubriken det faktum att Polar Vantage V är den första klockan som erbjuder spårning av kraften i handleden. Det har sett footpods som Stryd spårning sensorer ger energi för ett tag, men det är första gången du kan göra det med en klocka.
Används under en lång tid i cykling som ett mer konsekvent sätt att mäta den verkliga prestationen och graden av en idrottsman s arbete, kommer kraften att bli en ny mätning för många löpare. Mätt i watt, kort sagt, det erbjuder ett nytt sätt att spåra prestanda som är mer användbart än hjärtfrekvens eller takt ensam.

Polar h10 pulsband
"Beräkningen görs med Polars egen algoritm, och den baseras på dina GPS- och barometerdata. Din vikt påverkar också beräkningen, så se till att den är uppdaterad."

Det är rena uppskattningar, inget användbart annat än som kuriousa, och redan tillgängligt i t.ex. Strava eller liknande.

Polar h10 pulsband
nisseson sa:
"Beräkningen görs med Polars egen algoritm, och den baseras på dina GPS- och barometerdata. Din vikt påverkar också beräkningen, så se till att den är uppdaterad."

Det är rena uppskattningar, inget användbart annat än som kuriousa, och redan tillgängligt i t.ex. Strava eller liknande.

Tror till och med att stravas gissningar är bättre då. Och att det är gissningar med stor felmarginal blir väldigt uppenbart om man kör samma runda med liknande belastning med respektive utan effektmätare.

Gissa effekt på sekundära parametrar är och kommer aldrig bli data nog bra till något vettigt. Och idag är det ju rätt enkelt att mäta i pedaler, vevparti, vevarmar eller bakhjul så lika bra att göra rätt om man nu vill ha datat.

Polar h10 pulsband
Cannondale_79 sa:
Okej tackar för informationen och hjälpen.
Så då får de nog bli ett par av dessa eller vad tror ni vill ha mätning i båda benen.

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/573589/pn/010-01787-00#

Läs gärna effektmätartrådar innan du fattar beslut. Det finns numera ganska många produkter med lite olika för och nackdelar. Vevpartimätning gillas av många. Personligen gillar jag effektmätarhjul, men som sagt läs på och klura lite mellan för och nackdelar med olika tekniker och produkter innan köp.

Pedaler fungerar inte för folk som gillar andra pedalsystem.

Polar h10 pulsband
Japp tanken med pedalerna är att ha dom på min racer, cannondale caad 10. Nu har jag shimano 105 pedaler på den så jag är van vid pedaler men ska absolut läsa på mig om dom olika alternativen.

Polar h10 pulsband
Lånar tråden, min sambo har H10 pulsband. Problemet är att den tappar BT-koppling till hennes klocka (och telefon).
Efet man kladdat med batteri ut å in (ibland några gånger) så vaknar den till liv. Någon mer med dessa problem??

Polar h10 pulsband
Jag kan ha lite problem ibland när det inte är fuktigt nog eller när batteriet börjar bli kass. Såg att jag kan se batterinivå i text trainerroad. Tror inte jag kan se det i polar flow.

Polar h10 pulsband
Använd Blågel om du är för torr vid elektroderna.

Min H10 använder jag kopplad till Apple Watch minst tre ggr i veckan på gym och annars till min cykel-GPS, aldrig problem.

Polar h10 pulsband
Har du uppdaterat H10 till senaste programvaran?
Det gör du genom Polar Flow app med pulsbandet på.
Det tror jag löser problemen.
Men, har hon klockan på armen och telefonen i bröstfickan kan telefonen störe bt-signalen till klockan.

Polar h10 pulsband
Om det är specifikt BT som är problemet så borde det funka att bara stänga av bt på mobilen. Jag har mobilen på ryggsäckens rem och klockan på styret. Oftast funkar det ändå bra, men värt att utesluta.
Japp. Jag brukar stänga av bt på mobilen när jag cyklar.
Men uppdatera även H10. Den var lite buggig nör den kom ut och det har kommit flera uppdateringar under tiden.

Polar h10 pulsband
Kan jag vända polar pulsband H10 fel, har fått höra att den korta delen av bandet ska vara till vänster. Har alltid haft det så, men har bekanta som har haft det åt andra hållet och har haft problem med pulsåtergivningen.

Senast ändrad:
Polar h10 pulsband
Jag ledsnade på mitt H10 band. Bytte batteri, parade om, uppdaterade försökte med allt. Men det tappade kontakten ett par gånger på ett två timmars pass.

Jag har två jobbarkompisar som också har Polar klockor som också upplevt problem med H10. Vi köpte Andersson pulsband på någon elektronik butik.
Funkar klockrent aldrig tappat kontakten med min GritX.

Tillbaka
Topp