Polar Ignite pulsklocka

LilleB

Medlem
Polar Ignite pulsklocka
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av Porar Ignite?? Smidig och skön att ha på armen, men det jag undrar är hur användarvänlig den är i träning (bortsett från sömnmätning, hälsoråd etc.) är den smidig att växla mellan aktiviteter om man både t.ex. löper o cyklar på samma träningsetapp? Hur bra är ignites Gps? Hur bra funkar touchscreen på den? Osv... Kom gärna med synpunkter på den

Polar Ignite pulsklocka
Jag har haft min ignite sen i höstas. Pulsmätningen funkar bra på mig och är lagom ”tung”. Funkar helt okej att växla mellan aktivitet men tar lite tid att göra det då passet måste avslutas och sen sparas och sen kan du starta en ny aktivitet. Touchscreenen funkar över förväntan så länge den inte har en massa vatten på sig. Gpsen är jag nöjd med i Gävle och i centrala Stockholm. Lite missnöjd med batteritiden när det blir många träningstimmar.

Polar Ignite pulsklocka
Vad jag har läst om den så får den mycket kritik för att "raise to wake" inte går att inaktivera när den bara används som vanlig klocka, och att funktionen fungerar dåligt. Plus att det kan ta upp emot 3 sekunder innan den vaknar.
Dock så ska senaste uppdateringen som kom för ett par dagar sen förbättra just detta vad jag förstått men skulle gärna vilja ha de bekräftat. Funderar på att köpa en till sambon, verkar prisvärd och vettig!

Polar Ignite pulsklocka
Ja, har en Ignite sedan ett knappt år och det enda jag stör mig på är just det som DDoughman skriver...den är svår/seg att väcka och slocknar efter typ 1 sek, så vill jag läsa av både puls, hastighet, och tid tex hinner jag inte det innan den slocknar igen (kanske nån inställning jag missat ?)... Sen tycker jag att pulsmätningen på handleden är kass, men det tyckte jag om min Garmin också, så kanske min handled det är fel på...kör alltså alltid med pulsband och det funkar fint. På plus sidan är den väldigt nätt, och i övr håller jag med Hammerhampe.

Polar Ignite pulsklocka
Jag har haft min ignite sen i höstas. Pulsmätningen funkar bra på mig och är lagom ”tung”. Funkar helt okej att växla mellan aktivitet men tar lite tid att göra det då passet måste avslutas och sen sparas och sen kan du starta en ny aktivitet. Touchscreenen funkar över förväntan så länge den inte har en massa vatten på sig. Gpsen är jag nöjd med i Gävle och i centrala Stockholm. Lite missnöjd med batteritiden när det blir många träningstimmar.
Intressant! Ja det är ju smidigheten som lockar. Okej, så ingen totaltid på hela passet kan visas då man håller på med aktivitet 2, 3 etc.? ja man ju ha race to wake inaktiverat och man behöver ju knappast fingra på den under simning, så vattenproblemet e jag okej med, men hur e det när man är svettig? Har ni prövat den med vinteraktiviteter, skidåkning o.dy.?

Polar Ignite pulsklocka
den är svår/seg att väcka och slocknar efter typ 1 sek, så vill jag läsa av både puls, hastighet, och tid tex hinner jag inte det innan den slocknar igen (kanske nån inställning jag missat ?)...
Har du uppdaterat den senaste dagarna? Och under träningspass så ska det ju gå att köra "always on", men det kanske är svårt att läsa av den ändå utan att tända?

Polar Ignite pulsklocka
Ja, har en Ignite sedan ett knappt år och det enda jag stör mig på är just det som DDoughman skriver...den är svår/seg att väcka och slocknar efter typ 1 sek, så vill jag läsa av både puls, hastighet, och tid tex hinner jag inte det innan den slocknar igen (kanske nån inställning jag missat ?)... Sen tycker jag att pulsmätningen på handleden är kass, men det tyckte jag om min Garmin också, så kanske min handled det är fel på...kör alltså alltid med pulsband och det funkar fint. På plus sidan är den väldigt nätt, och i övr håller jag med Hammerhampe.
Okej! Ja det borde väl gå att inaktivera att den släcks under träning. ? Kommer nog att köra en del med pulsband, men den får ju gärna funka utan också..

Polar Ignite pulsklocka
Intressant! Ja det är ju smidigheten som lockar. Okej, så ingen totaltid på hela passet kan visas då man håller på med aktivitet 2, 3 etc.? ja man ju ha race to wake inaktiverat och man behöver ju knappast fingra på den under simning, så vattenproblemet e jag okej med, men hur e det när man är svettig? Har ni prövat den med vinteraktiviteter, skidåkning o.dy.?
Någon får gärna rätta mig men jag har inte lyckats få till totaltid på flera olika aktiviteter. Det blir som olika träningspass.
vatten, svett och sportdryck ger samma problem (tänk att du står i rejält ösregn/blötsnö och knappa på klockan) så lite lite vatten eller svett stör inte.
endast testad på topptur och funkar helt ok.

Polar Ignite pulsklocka
Någon får gärna rätta mig men jag har inte lyckats få till totaltid på flera olika aktiviteter. Det blir som olika träningspass.
vatten, svett och sportdryck ger samma problem (tänk att du står i rejält ösregn/blötsnö och knappa på klockan) så lite lite vatten eller svett stör inte.
Tack för all information, alltid bra att höra från nån som använder prylen ifråga! ? hur många fält får man upp på displayen samtidigt? typ sträcka, fart, medelhastighet, puls... annars har jag förståll att displayen upplevs som okej stor och tydlig.

Polar Ignite pulsklocka
Ännu.. fungerar det att navigera touchscreenen med handskar på?

Polar Ignite pulsklocka
Har du uppdaterat den senaste dagarna? Och under träningspass så ska det ju gå att köra "always on", men det kanske är svårt att läsa av den ändå utan att tända?
Tack för tipset. Uppdaterat nu och den är lite piggare. Slocknar dock lika fort. Always on funkar, men drar lite väl mkt batteri om man kör lite längre pass.

Polar Ignite pulsklocka
Är lite intresserad av den här sömnkvalitetkontrollen... Är det nån som "seriöst" kollar sin sömnkvalitet med en sån här klocka eller blir det mer en grej man kollar på när klockan är ny?

Polar Ignite pulsklocka
Jag kollar lite löpande...på det och vilopuls (annan klocka dock)
Har Garmin, kollade lite när klockan var ny. Antingen stämmer värdena väldigt dåligt eller så har jag problem med min djupsömn. Eftersom jag mår bra i övrigt och inte känner mig trött väljer jag att ignorera vad klockan säger. Dessutom började det klia lite med klockan på armen 24/7.

Polar Ignite pulsklocka
Har Garmin, kollade lite när klockan var ny. Antingen stämmer värdena väldigt dåligt eller så har jag problem med min djupsömn. Eftersom jag mår bra i övrigt och inte känner mig trött väljer jag att ignorera vad klockan säger. Dessutom började det klia lite med klockan på armen 24/7.
Jag kör fitbit och det är nog inte helt off. Tycker det stämmer lite med hur man mår. Vore intressant att veta hur Garmin står sig mot Fitbit. Fitbit var tidigt ute med detta.

Polar Ignite pulsklocka
Är lite intresserad av den här sömnkvalitetkontrollen... Är det nån som "seriöst" kollar sin sömnkvalitet med en sån här klocka eller blir det mer en grej man kollar på när klockan är ny?
Jag följer det emellanåt. Jag tycker det stämmer bra med hur jag mår. Det jag använder mest är att se till att jag får tillräckligt med sömn, minst 7,5 h/natt. Nu har jag inte Ignite utan vantage V men gissar att det funkar på samma sätt.

Tillbaka
Topp