Polar pro trainer

hanna_20

Medlem
Polar pro trainer
Hej!

Det är såhär att jag har fått min dator helt ominstallerad och alla program har försvunnit. Nu har jag varit i kontakt med min datorleverantör som hjälpt mig få tillbaka alla mina tränignsfiler men de är INTE inlagda i själva polar pro trainer. Det är filer som heter t.ex. 090601.hrm, det är alltså HRM-filer. De ligger i en samlad mapp på skrivbordet...

Min fråga är: Hur lägger jag över dessa filer till mitt Polar trainger 5?

/Hanna

Polar pro trainer
Lägg årets träningsfiler i denna mapp:

C:\Program Files\Polar\Polar ProTrainer\DITT NAMN\2010

090601.hrm lägger du däremot i mappen ...\2009

Dvs de är sorterade per år.

Provade precis att installera Polar Pro Trainer på en annan dator och då var det enkelt att kopiera över filerna enligt logiken ovan.

/Mikael

Polar pro trainer
Bra poäng!

min pdd-fil heter MITT NAMN.pdd och ligger i följande mapp:
C:\Program Files\Polar\Polar ProTrainer\MITT NAMN

JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du pdd-filerna oxå?

Polar pro trainer
Nej, nu rör du till det. Du tänker på ppd-filen.

Varje dag har sin egen pdd-fil som ligger under årsmapparna (i samma mappar som hrm-filerna). Pdd-filerna innehåller sedan hänvisningar till vilken/vilka hrm-fil(er) som hör till vilken dag. Utan pdd-filerna så måste man skapa träningar manuellt och importera hrm-filerna, vilket är rätt jobbigt om man har många. Pdd-filerna är alltså en förutsättning för att enkelt kopiera över träningarna.

Polar pro trainer
fredrikw skrev:
> PDD-filen är ju själva
> träningsdagboksinlägget, HRM-filen är
> informationen från klockan.
>
> Är man riktigt intresserad kan man läsa allt man
> någonsin behöver veta om PDD- och HRM-filer på
> Polars hemsida
> http://www.polar.fi/en/support/downloads/device_in
> terface_toolkit/documentation :)

Nu gör du det för enkelt för dig själv. Vem läser manualer?!

JT skrev:
> Nej, nu rör du till det. Du tänker på ppd-filen.

Ok, nu har jag tittat lite närmare på innehållet i mina års-mappar. De innehåller både hrm & ppd-filer.

Polar pro trainer
Mikva skrev:
> Ok, nu har jag tittat lite närmare på
> innehållet i mina års-mappar. De innehåller
> både hrm & ppd-filer.

Nä, de innehåller hrm- och pdd-filer.

Polar pro trainer
Mikva skrev:
> Nu gör du det för enkelt för dig själv. Vem
> läser manualer?!

he he, det är inte manualer, det är detaljerade beskrivningar av filtyperna, så totalt overkill i det här fallet :)

Polar pro trainer
PPT, PBP, PPD, PDD eller LAPD.

Hoppas att det löser sig för hanna_20. För som alla vet att om man inte har loggat träningen så har den inte hänt.

Polar pro trainer
Det fungerar inte... alltså, för att förklara det hela lite mer: Min dator ominstallerades = allting försvann !

Jag har alltså fått ominstallera pro trainer 5 och min datoroperatör har ägnat 2,5 timme till att leta upp alla träningsfiler som han la till mig i en mapp på skrivbordet..

jag förstår ingenting om ppt och hur jag ska gå till väga med min mapp med alla dessa filer..

Jag har också provat att gå in på C;/program files/polar/polar pro trainer/DITT NAMN

problemet är att mittt namn inte finns där... där finns bara massa språk och lite bilder...

hjälp! :( Jag måste sammanställa alla mina träningstimmar under året snart :(

Polar pro trainer
Testa att synka pulsmätaren med Polar-programmet. Då borde ditt namn bli en ny mapp.

Jag tror du får tillbaka träningarna på detta sätt:
Rullgardinsmenyn Inställningar. Välj där persononegenskaper. Välj fliken avancerat. Välj knappen Återskapa.

I min dator (Win XP) ska man lägga pdd filerna för 2010 här:
C:\Program\Polar\Polar ProTrainer\Ditt Namn\2010\

Det ligger även några hrm filer i denna mapp

Ppd filer ligger här:
C:\Program\Polar\Polar ProTrainer\Ditt Namn\

Pdd (typ 20100101.pdd) är själva träningen
PPd (typ Ditt Namn.ppd) är personinformationen

Senast redigerad av en moderator:
Polar pro trainer
När jag kommer till fliken återskapa så finns det inget år att välja på? rutan är helt tom..

Går det att skapa en mapp under C:/Program/Polar/Polar ProTrainer som heter hanna och sedan lägga in en mapp som heter 2010? Jag har nämligen inte någon sådan mapp...

Polar pro trainer
Testa att synka pulsmätaren med Polar-programmet. Då borde ditt namn bli en ny mapp (tillsammans med årets mapp).

Lägg sedan över filerna i 2010-mappen, och välj Återskapa. Detta borde funka.

Senast redigerad av en moderator:
Polar pro trainer
Gör såhär starta din klocka och låt den logga något i någon minut eller så att du får data på klockan (om du inte har något sedan tidigare sparat i klockan dvs.).

Starta polare pro trainer och ladda över datan som vanligt.

Kopiera över dina sedan tidigare sparade .hrm- samt .pdd-filer i din katalog med tanake på rätt år.

I polar pro trainer tryck på ikonen längst ut till höger som ser ut som två gubbar.
I menyn som tittar fram välj "Personegenskaper". Leta fram fliken "Avancerat", Tryck på knappen "Återskapa" och välj år och tryck återskapa.

Hoppas det hjälper.

Polar pro trainer
Hej igen! Nu har jag lagt in lite nya tränigspass jag genomfört i veckan...

Det här med att återskapa fungerar inte alls, för det finns inga år att välja av när man väl trycker på den knappen....

Någon mapp med åren under C/Program/Polar/polar pro trainer/hanna finns inte heller.. för mitt namn finns inte över huvud taget...

Polar pro trainer
Har du samma version på PPP nu som innan ominstalleringen?
Har ett vagt minne om att PPP har problem med filer som är sparade i en annan version (läs senare) än den man använder.

NNNN

Polar pro trainer
Jag har precis samma version nu som jag använt tidigare.

Nu är det så här att jag har fått fram en mapp med mitt namm med en massa år inuti. När jag lägger in filerna som tillhör t.ex. 2010 i 2010mappen och sedan klickar på återskapa så händer det ingenting.... det står att ''filerna har lagts till'' men det finns inget.

Polar pro trainer
Om du kör Windows Vista eller Windows 7 så ligger troligen inte mappen där (även om programmet kommer se det som att den ligger där). Den ligger då troligen här:
c:\Users\<ditt användarnamn i windows>\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\Polar\Polar ProTrainer

Polar pro trainer
Hittade det!

Under 2010 ligger de träningar som jag ''provade att lägga in på c:/program/polar/polar pro trainer/hanna/2010... så det är sammma grej...

Tillbaka
Topp