"Polis på Hoj ska minska brotten"

Muts

Ny medlem
Kanske sagts tidigare, isåfall säg "käft" så bumpar vi inte tråden;)

Polisen i Haninge/jordbro har köpt 2 Trek cyklar................

Bla bla bla "vi tror mycker på den här satsningen."

"Haninge polisen testade redan".."90 talet".. "mest stående i garaget"

"orsaken var att cyklarna inte höll bra kvalitet."

Har för mej att trek cyklar va mindre bra =)? eller blir jag hängd nu?

Hitta artikeln i Mitt i Haninge (tisdagen den 28 april 2009)

Hahaha, jo och dom kunde hoppa upp och knuffa omkull brottslingar med cyklarna åxo, inte nåt för den svenska polisen kanske? :)

Senast redigerad av en moderator:
hakanf skrev:
-------------------------------------------------------
> Trek dög ju för Pacific Blue, så...
PacificBlue.jpg

Strålande!!

nejdå, sånt är inne nu tror jag, baskmojsen du har på huvet,, såg nämligen en på bygget ja va på idag
killen som hade den va typ bara si sådär 70

Muts skrev:
> Då hade jag fel då =)
> för allt på TV är Bäst! eller?

Jepp, tv har alltid rätt, vet ju alla. :D

Rippa skrev:

> Ja, jag fick ju kvickt som ögat ditcha hjälmen
> när jag stod inför detta faktum. Har redan fått
> privata PM där folk kallar mig snutjävel ;)

Inte "gris" eller "klimakteriekäring"?

Såg franska cyklande poliser i Paris häromveckan. Märket de cyklade på var Gitane (eller något liknande). Finns detta märke i Sverige? Det var rätt stökigt och tusse batong satsade rätt bra genom planteringar och över trottoarer. Coolt.

Timothy skrev:
>
>
> =related

Vilken usel serie... som att se på ngt byggprogram//timmel* me en jvla massa byggfusk o hollywood däckskrik

En tjuv med Foes,Judy dh,Spinnery hjul och Magura hs22.
Det var bättre förr...
Nu åker dom på sin höjd med Stormarknads-hojjar.

Men den andra filmen visar att mitt minne inte sviker.
Första säsongen åkte dom inte Trek, utan en annan hojj, typ Ventana eller nåt.
Men med seriens stora framgång och trovärdighet så vaknade dom stora spelarna.

/H

Varför i hela friden har dom hojar med en massa slaglängd? Verkar ju helt idiotiskt.

Har de fått någon träning i cykelteknik eller är det som i andra städer (typ Linköping) att de mest cyklar omkull hela tiden? (Fan vad jag garvade.)

Det är bevisligen väldigt effektivt med stoppsladdar överallt? Gillar föresten polisen som cyklar baklänges, med en gul ballong i ett snöre! :) (Varför skull de annars titta i den riktningen?)

Det var väldans så högt de lyckats få upp sina styren. Granntanten har samma sittställning på sin Skeppshult! :)

Borde inte också deras sidoreflexer vara gulorange? I undervisningssyfte åtminstone.. Eller de kanske skall vara lite på tvärsan?

Senast redigerad av en moderator:
Enligt vägverket så är det antingen vitt eller gult som gäller åt sidan? :)
Fast å andra sidan måste man ju bara ha reflex i mörker.

Han till vänster pose:ar bra och han till höger ser iaf väldigt hurtig ut. hehe

Fasen vad lagen bara backar o backar. Snart vet man varken bak eller fram.. Epileptiska diodlysen, zebror över hela vägen och danska skrotwirar mellan körfälten.

Det var bättre förr!

shit va de poliserna ser pömsiga ut! varför har de inte några slicka poliskläder??? knickers med snygga shorts och cool tröja samt matchande snut-dojor för cykel.. :-)
stilpolisen borde utdela lite böter hehe ;-)
och sen lås på ramen och cykelstöd..haha.. ingen respekt från mig iaf..

Brakastruten skrev:
> Det är bevisligen väldigt effektivt med
> stoppsladdar överallt? Gillar föresten polisen
> som cyklar baklänges, med en gul ballong i ett
> snöre! :) (Varför skull de annars titta i den
> riktningen?)

Ja , det kan vara svårt att bevisa att det inte är just Polisen som har ballongen, men man kan också säga att det var riktigt lägligt att det stod någon med ballongen precis i den riktningen jag tog bilden , hehe

//Peter

Ska de där fettona se till att vi inte cyklar mot rött? Vilket skämt. Jag vill ha coola poliser som i pacific blue. Klart att styret behöver höjas, gubben har fläskmage och får ingen luft annars.

Helt löjligt att de ska ha en massa utrustning. Polisradio och pistol vid midjan, mobiltelefon och en lätt videokamera i en liten sadelväska är allt de behöver.

Cykeln ska vara utrustad med Röd-vita blinkande lampor fram och CATEYE fetaste röda bakljus. Reflexer kan de ha på ramen (tejp) och på däcksidorna. Inget stöd eller lås tack, skapar knappast respekt.

Klä dessa idioter i svarta tights med texten POLIS på benet och vit/gul-grön överdel där det står POLIS med tydliga stora svarta bokstäver. Hjälm med texten "polis" ska också ingå.

adam78 skrev:
> Helt löjligt att de ska ha en massa utrustning.
> Polisradio och pistol vid midjan, mobiltelefon och
> en lätt videokamera i en liten sadelväska är
> allt de behöver.

- Och din erfarenhet av vilken utrustning dessa poliser behöver är...?

> Inget stöd eller lås tack, skapar
> knappast respekt.

- Nä, lås är ju dumt att ha med sig. Du tror inte att 2 st, inte helt billiga, Fuel EX-8 är aningens stöldbegärliga, i synnerhet när man kan tjola dem av just polisen?

"Jaha Bengtsson, du kan ju förklara varför era cyklar, betalade av skattebetalarna, inte går att finna i garaget."
"Jo chefen, de är stulna för att det var så att vi sket i att låsa dem när vi var på jobb för med lås får man ingen respekt..."

> Klä dessa idioter i svarta tights med texten
> POLIS på benet och vit/gul-grön överdel där
> det står POLIS med tydliga stora svarta
> bokstäver.

Grejen med en uniform är att den är enhetlig och enkel att känna igen. Rätt svårt att missa att de där två är poliser. Ställer mig mer tveksam till att börja ändra uniformen med anledning av vad du personligen anser är coolt...

Ja, jag erkänner att jag är pacific blue skadad. Är iaf. hyffsat less på tråkiga snutar som ser ut som riktiga paragrafryttare. Uniformen kan väl se ut hursomhelst, vi har redan civilpoliser som bara visar bricka.

Jag vet inte vilken utrustning polisen kan tänkas behöva. Det är väl tänkt att dessa cykelpoliser ska synas och därmed avstyra brott, eventuellt observera och förfölja brottslingar och invänta förstärkning. Då räcker det gott och väl att kunna kommunicera, dokumentera och eventuellt skjuta tillbaka. Men du kanske vill att de ska ha ett helt CSI lab med sig och ett släp som kan användas som mobilt fängelse?

Säkerligen finns det folk som vill stjäla deras cyklar, men de får väl helt enkelt låta bli att lämna dem oövervakade. Ta med cyklarna inomhus om de ska följa efter misstänkta, hur svårt kan det vara? I större köpcenter och liknande kan de bara cykla rakt in. (ifall de är fikasugna eller behöver gå på muggen :-) Cykeln blir inte stulen om man är minsta observant. Men man kanske inta ska cykla rätt in i ett upplopp i Rinkeby och lämna cykeln på gatan.

Tillbaka
Topp