Portabel tvätt

Portabel tvätt
Tack för svaren, fick också intrycket att o-ringarna som fanns hos Classe var fel dimensioner, som sagt. Men har mailat Portywasher och uppdaterar när jag löst det hela. Det här med att tvätta cykeln för hand är inte alls lika roligt..

Portabel tvätt
zinkpasta skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för svaren, fick också intrycket att
> o-ringarna som fanns hos Classe var fel
> dimensioner, som sagt. Men har mailat Portywasher
> och uppdaterar när jag löst det hela.

Portywashers svar: Köp i fackhandeln.

De som fanns hos Biltema och Classe var dock för tunna (håller ej tätt), men de som fanns hos Järnia funkar fint. Great success!

Gissa vilken som är vilken (bilden är även mitt bidrag till "Mest spännande Happybild 2015"):
Clipboard01.jpg

Portabel tvätt
zinkpasta skrev:
> Tack för svaren, fick också intrycket att
> o-ringarna som fanns hos Classe var fel
> dimensioner, som sagt. Men har mailat Portywasher
> och uppdaterar när jag löst det hela. Det här
> med att tvätta cykeln för hand är inte alls
> lika roligt..

Jag har en tvått från Biltema och upptäckte just att det låg en liten påse med o-ringar i facket där laddkabeln ligger. Kolla!

Portabel tvätt
Bring skrev:
>
> Jag har en tvått från Biltema och upptäckte
> just att det låg en liten påse med o-ringar i
> facket där laddkabeln ligger. Kolla!

Tack för tipset! Ska kolla när jag kommer hem; Nu köpte jag iofs ett gäng extra på Järnia (som dessutom verkar sitta kvar bättre), men bra att ha ytterligare isåfall. :-)

Portabel tvätt
zinkpasta skrev:
> Bring skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Jag har en tvått från Biltema och upptäckte
> > just att det låg en liten påse med o-ringar i
> > facket där laddkabeln ligger. Kolla!
>
> Tack för tipset! Ska kolla när jag kommer hem;
> Nu köpte jag iofs ett gäng extra på Järnia
> (som dessutom verkar sitta kvar bättre), men bra
> att ha ytterligare isåfall. :-)

Tack själv för Järniatipset :-) Biltema original är ju inte toppkvalla direkt.

Portabel tvätt
flight skrev:
> Bump
> Nu kostar Biltemas tvätt 499.

Äsch! Kunde man ju fått ytterligare 200 pistoler billigare. Nåja, jag är nöjd med min ändå, värd 699 också.
Men en sak jag inte fattar. Hur kan man utrusta en sådan pryl med hjul, men inget utdragbart handtag?

Portabel tvätt
flight skrev:
> Bump
> Nu kostar Biltemas tvätt 499.

Tack för tipset!

Bilagor

• SAM_0672.JPG
    SAM_0672.JPG
    69.6 KB · Besök: 106
Portabel tvätt
Köpte också en!
Men rätt tung även utan vatten, måste väga aset med full tank? Räcker en tank till att skölja ren en jättelerig 29 FS inkl hjul och däck?

Portabel tvätt
Min fungerade bra i 30 sek med tillräckligt med tryck för att spruta bort intorkad lera. Jättebra tänkte jag men sen lossnade slangen inkl snabbkoppling och ventil från tanken. Halvvägs in i hålet sprack ventilröret med plastgängor och lämnade hälften kvar i hålet. Fan!
Om det finns en kvar på tema får jag ju en ny men om det händer igen kan man byta ut den mot en i metall? Finns det något som passar?

Portabel tvätt
Slog till på en sån här tvätt idag, tvättade cykeln funkade grymt bra! Räknas det här som högtryckstvätt? Ska tydligen inte vara det bästa för cykeln, några tankar om det?

Portabel tvätt
tvniklas skrev:
> Inte högtryck, snarare som en trädgårdsslang
> med tryck

Då ska det inte vara nån fara med andra ord. Grymt smidig produkt måste jag säga :)

Portabel tvätt
INSANE-145 skrev:
> Slog till på en sån här tvätt idag, tvättade
> cykeln funkade grymt bra! Räknas det här som
> högtryckstvätt? Ska tydligen inte vara det
> bästa för cykeln, några tankar om det?

Som med allt riktat vatten gäller, spruta inte direkt mot lager.
Annats är det väl bara att köra

Portabel tvätt
Nicander skrev:
> Det känns så skönt att precis ha köpt en
> liknande tvätt för 1137:- när man läser denna
> tråd och inser vilket mervärde jag kommer få
> för de 638:- som jag mer eller mindre betalad
> för att få en extra nätpåse på sidan ☻
>
> http://www.chainreactioncycles.com/se/en/mobi-v-15
> -portable-bike-pressure-washer/rp-prod34761

Tycker det ser ut som att du är utan batteri på din modell med och är tvungen att använda den i närheten av ett 12V cigarettändaguttag.

Jämför med den dyrare modellen V-17 som är samma som Biltema/Clasisjön: http://webcache.googleusercontent.c...washer/rp-prod46653+&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=se
Där står det "Internal rechargeable battery"

Du kanske är medveten om det och bara tänkt att använde den vid bilen men tänkte "varna" dig ändå om det är så att du inte fått hem den än :)

Senast ändrad:
Portabel tvätt
Jorå den står hemma och väntar på att premiäranvändas och jag är fullt medveten om att jag inte gjort min livs affär här, det som grämer mig pyttelite är att jag kikade på biltemas tvättar först men tittade bara på högtryckstvättsavdelnigen men dumt nog glömde jag titta på tillbehör till husvagnsavdelningen som den fanns på..

Portabel tvätt
Skicka tillbaka den istället! Den kan inte vara så tung om den inte har batteri heller?
Halva grejen är ju att den ska gå att ladda och ta med.

Btw så funkade min nya bra. Är riktigt nöjd!

Portabel tvätt
Portabel tvätt
skrotfot sa:
Fabulous!
Finns det andra alternativa produkter, exempelvis någon som inte är beroende av el eller kanske någon som har vanligt nätuttag?

Det står "...uppladdningsbara 12 V-tvätt kan drivas (samt laddas) via bilens 12 V-uttag..."

Så det kanske går att köra med laddaren ipluggad?

Jag funderar också över något liknande. I mitt fall utan nätuttag. Funderar på om en sån som man pumpar upp med luft, modell större kan funka? Till bilen har jag en liten (typ 3 liter) till avfettningsmedel, men den ger för lite flöde för att spola av cykeln med.

Portabel tvätt
Eveningstar sa:
skrotfot sa:
Fabulous!
Finns det andra alternativa produkter, exempelvis någon som inte är beroende av el eller kanske någon som har vanligt nätuttag?
Före jag skaffade den batteridrivna hade jag en sån här http://www.jula.se/catalog/tradgard...sbekampning/trycksprutor/tryckspruta-704032/.
Skillnaden mellan dem är påtaglig. För dåligt flöde och tryck i den handpumpade för ändamålet att tvätta cyklar.

Där kom svaret innan jag hann posta förra inlägget :-)

Portabel tvätt
fhloston sa:
skrotfot sa:
Fabulous!

Det står "...uppladdningsbara 12 V-tvätt kan drivas (samt laddas) via bilens 12 V-uttag..."

Så det kanske går att köra med laddaren ipluggad?

Jag funderar också över något liknande. I mitt fall utan nätuttag. Funderar på om en sån som man pumpar upp med luft, modell större kan funka? Till bilen har jag en liten (typ 3 liter) till avfettningsmedel, men den ger för lite flöde för att spola av cykeln med.
Laddaren klarar inte leverera tillräckligt med ström för att driva den. Här är ett alternativ:
http://www.kjell.com/se/sortiment/e...GMMSbY-bMo6nY87LL-nDgmvYFIo9DKW3QcaArCi8P8HAQ

Portabel tvätt
heklamama sa:
skrotfot sa:
Fabulous!

Sånna här brukar kosta 15 :-
Tar mindre plats.
Ingen Elanslutning.
Man får 33 förpackningar för en femhunka.
Såna har jag och de passar utmärkt för att ta hand om racerns yttre som enklare smuts. Ibland behöver man dock spola av pendlarcrossen och det är inget man gör i lägenheten. Såna där tvättservetter har dock en oslagbar slitstyrka!

Portabel tvätt
Ni som äger den från Jula "Hamron" (ser ut som den är identisk med övriga), har någon testat om den laddar även från 12v? Lyckades såklart glömma 230v laddaren någonstans på semestern.... och väldigt oklart från Jula om den säljs som reservdel

Portabel tvätt
Donald Tramp sa:
Ni som äger den från Jula "Hamron" (ser ut som den är identisk med övriga), har någon testat om den laddar även från 12v? Lyckades såklart glömma 230v laddaren någonstans på semestern.... och väldigt oklart från Jula om den säljs som reservdel

Du får köpa en multiadapter bara. laddaren är lika som till mina lampor f.ö.
Se till att det är samma spänning!

Portabel tvätt
Portabel tvätt
tobo sa:
Donald Tramp sa:
Classe säljer reservdelar bl.a. laddare till sin tvätt: http://www.clasohlson.com/se/Laddni...022000?userSelection=B2C&rememberCookie=false

Lysande! Stort tack!

Portabel tvätt
Var hittar jag en portabel tvätt för vettig peng idag? Det verkar som Jula, Clas Ohlson och Biltema slutat sälja dessa :(
CRC säljer ut en variant för drygt 700 spänn, men den saknar tyvärr batteri.

Portabel tvätt
J-A sa:
Var hittar jag en portabel tvätt för vettig peng idag? Det verkar som Jula, Clas Ohlson och Biltema slutat sälja dessa :(
CRC säljer ut en variant för drygt 700 spänn, men den saknar tyvärr batteri.
jag köpte den. Om du menar Mobi V15. Grymt bra. Tänkte köpa ett MC-batteri och ha till sedan.

Tillbaka
Topp