DavidtheDoom
Aktiv medlem
Post-mount bromsok kompatibelt med Shimano 105 STI-reglage (Hydrauliska)
Har lyckats med konststycket att köpa nya hydrauliska reglage till min 105-hoj, men hojen kom tidigare med post mount-monterade TRP HY/RD (Mekano-hydrauliska) ok. Dessa är trasiga och ska bytas, tänkte jag vill ha helt hydrauliska då.
På framgaffel gick det fint att montera det medföljande BR-R7170 bromsoket bara jag tog bort en flat mount to post-mount adapter.
Ramen är dock svårare, där är det post-mount.
Det verkar finnas adaptrar att köpa på Aliexpress, de kostar väl typ en hundralapp allt som allt och tar ett par veckor hit.
Det andra alternativet för att semestern inte ska fördärvas är att köpa ett kompatibelt ok med post-mount montage.
Tänker jag rätt i att BR-M6100 (Deore) är en lämplig kandidat?
Kostar 330 kr, har samma BH90-slang/oliv precis som övriga gruppen vilket såklart underlättar lite.
På framgaffel gick det fint att montera det medföljande BR-R7170 bromsoket bara jag tog bort en flat mount to post-mount adapter.
Ramen är dock svårare, där är det post-mount.
Det verkar finnas adaptrar att köpa på Aliexpress, de kostar väl typ en hundralapp allt som allt och tar ett par veckor hit.
Det andra alternativet för att semestern inte ska fördärvas är att köpa ett kompatibelt ok med post-mount montage.
Tänker jag rätt i att BR-M6100 (Deore) är en lämplig kandidat?
Kostar 330 kr, har samma BH90-slang/oliv precis som övriga gruppen vilket såklart underlättar lite.