Posta era första cykelbilder!

Maxmix

Ny medlem
Hej!

Här kan ni posta era första minnen från cykelvärlden gärna i bild/film form.

REGLER:
*Massa OT.
*Kneecap har obligatoriskt posttvång eftersom han vet allt om detta.
*Skriv beskrivning annars blir ni slaktade

Detta är mitt första minne från downhillen,
Whistler sommaren 2006 va jag i Whistler och körde downhill första gången någonsin tyckte att det gick rätt bra faktiskt :)

pbpic2781694.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Mitt första cykelminne som är så jävla länge sen så jag minns det inte ens, har bara fått det återberättat för mig, är när jag var fyra-fem år och fick åka med bak på tandemcykeln som vår granne Ragnar hade. Det finns faktiskt bildbevis i nån fotopärm nånstans.

Mitt första minne om hur det känns att skrapa ansiktet när man vurpar var i alla fall 1975 när min äldre syrra skjudsade mig på pakethållaren hem från Hässelby Gård. Mina föräldrar var visst inte så glada på henne då. Dom var tillfälligt bortresta. Det var innan man hade hjälm kan man säga. :)

Cyklade ner för en bergsknalle när jag var ungefär sex-sju år. Vaknade av att en skolklass och deras fröken stod över mig. Jag hade gjort en klassisk otb och landat med skallen i ett stenparti. Fröken-tanten ruskade liv i mig och sen gick jag hem och spydde. Bäst att du går och lägger dig en stund sa mamma. Sov resten av den dagen och det tog ett tag innan jag vågade cykla igen. Hade en blå DBS med limpsadel minns jag. Hjälm hade bara racerförare på 1970 talet.

Bifogar minesbild :)

Visa bilaga cykelolycka.jpg

Kommer idag när jag cyklade själv utan hjälp första gången, var nånstans kring 3-4 :) Farsan kom ut på trappen och undra vad fan jag höll på med typ:)

Han hade nog försökt hjälpa mig nån gång innan de bara:D

bruce hade väldigt kraftig bröstmuskel, och en intresant ram! :-)

Själv blev man motvilligt ledsagad hem, av jämnåriga tjejer i grannkvarteret. Det efter en lite för hög fart i kurvan. Blev sido.tipp ned i diket, ochduktigt uppslaget knä. De fick uppmärksamheten den gången. Och var sin glasspinne! Bu-huuuu!

Intressant att trådskaparen hade sitt första cykelminne från 2006 och sen börjar Skogling prata om 1975...

Själv har jag inga riktiga cykelminnen före 1994, före det var cykeln bara ett transportmedel.

1966 på en grusväg i Uppsalas södra förorter, schtures första cykel, en 17" Monark. Iklädd regnkläder och sydväst i hällande regn tog jag mina första tramptag utan hjälp, allt gick bra till jag skulle svänga, slutade på rygg i en stor vattenpöl med diverse blåmärken och regnjackan trasig på ena armbågen.

Jag kommer väl ihåg när jag var sisådär 5 bast och precis börjat cykla utan stödhjul etc. cyklade ner för en liten grusbacke in till en T-korsning fick inte stopp på eländet så jag åkte rakt ned i en slänt full med björnbärssnår! Grannen måste blivit panikslagen av mina skrik :), han fick hjälpa mig därifrån, gjorde ont så in i helvete. Vågade inte röra mig när jag låg där, tänker alltid på det när man plockar björnbär, :,(.

Första posten, börjar med en fadäs :)

Cyklade vid sex års ålder ner för den lokala "skidbacken", kör över ett gupp, landar med framhjulet på tvären och får styränden i magen. Cykeln, som lyckligtvis klarade sig, var en vacker blålackad historia med svart limpsadel.

Tjena!

Mitt första cykelminne är när jag är tre och lär mig cykla med stödhjul.. Men det är ju tråkigt..
Mitt första nakna cykelminne däremot!!

mangenakenserie.jpg ht=344

Bild: Tobbe/Frost

mitt första minne över huvud taget är , efter en downhill i betongtrappa med trehjuling, hur jag gallskrikandes körs in i akutrummet och en helt läkarteam behandlar en kraftig hjärnskakning. Gröna kläder, skarpt ljus, någon skriker oavbrutet. Det är jag, ca 2 år gammal.
Sen lärde jag mej att cykla och så småningom började jag använda hjälm också...
Kan det vara därför jag är lite skraj för riktigt feta backar? Trivs bäst på slätmark eller uppför.

När jag var 5-6 så skjussade jag runt syrrorna i lägenheten på min lilla blåa cykel med feta däck.
Det var en sån bra lägenhet där det gick att köra varvet runt genom alla rum.

Nu ändrar jag lite från och med nu ska ni posta era första bilder som ni har när ni cyklar alltså ett minne från när ni började cykla i bildform.

bruce skrev:
-------------------------------------------------------
> Cyklade ner för en bergsknalle när jag var
> ungefär sex-sju år. Vaknade av att en skolklass
> och deras fröken stod över mig. Jag hade gjort
> en klassisk otb och landat med skallen i ett
> stenparti. Fröken-tanten ruskade liv i mig och
> sen gick jag hem och spydde. Bäst att du går och
> lägger dig en stund sa mamma. Sov resten av den
> dagen och det tog ett tag innan jag vågade cykla
> igen. Hade en blå DBS med limpsadel minns jag.
> Hjälm hade bara racerförare på 1970 talet.
>
> Bifogar minesbild :)

Uff uffuff, jag svettas av det där, en liten medicinsk kommentar bara, om man ramlat o slagit i skallen svimmat och spytt, sen när man vaknar ska man absolut INTE lägga sig och sova resten av dagen för det kan bli den sista vilan! Man måste i stället hållas vaken ett antal timmar (vet ej hur länge) för att kolla hjärnskakningen så man inte fått en blödning i hjärnan eller under någon av hjärnhinnorna som står och sipprar och växer till sig. Då är det blåljus till sjuka huset för skalltrepanering som gäller om man vill överleva!
>
>

Tänkte oxå på det faktiskt. Slå i huvudet och sedan spy är lika med hjärnskakning.
-Då skall man uppsöka läkare.

NikoJohannelundstippen.jpg ht=443

Bilden tagen år 2002 vill jag minnas, johannelundstippen i Hässelby... Det var gamla goda tider det!
............och nej, jag landade inte det där, trasslade in benet i framtriangeln på något märkligt vis, haha!

Staine/Atlas: Känner till det men på sjuttiotalet gav man fan i det mesta känns det som. Kompisens farsa rökte alltid cigarr i bilen så man nästan spydde. I bilen fick man även ligga och sova på hyllan bakom baksätet, det var mysigt. Kinasmällarna dundrade på utav helvete. För att inte tala om tigerskott! Snus och cigaretter köpte ungar i affären om de ville. Ingen ordning på ngt.

Man blev väl hjärnskadad på kuppen kan tänkas, får väl se hur länge man hittar till jobbet och kan hålla blåsan.

Mina cykelminnen från mitten av 70-talet, från Hovsjö är att alla snodde cyklar av alla.
Bland annat blev jag av med en stor orange Crescent och var ett tag "ägare" till en limpsadelcykel
med växellåda på övre ramröret.

I vuxen ålder - året är 1996, en polare har anmält mig till Vätternrundan och jag är helt inställd på att cykla runt med mammas "mtb" ända tills första träningsrundan runt Bornsjön. Jag blev totalkränkt, förnedrad och ifrånkörd trots att jag laddat med både bananer och sportdryck inför en 3-milarunda.

Veckan efter införskaffades en lila Centurion Le Mans (?) med ramväxel.

Haha Niko, din landning såg allt annat än skön ut, vi fick till och med ångest över att ha lagt den där ligga grästuvan överst på högen!

Min första tävlingsMTB. Det var fan hardcore att cykla i skogen på en sån där!
VladdeKenstone.jpg ht=725

Tillbaka
Topp