[PostNord] DPD och fel postnummer

Octagon

Aktiv medlem
Beställde en julklapp på en gammal dator. Kämpade desperat mot Chrome's inbyggda auto ifyll med alla jävla mailadresser och kontonummer jag haft sen Hedenhös. Trodde att allt blev rätt men såg senare att postnummer blivit till fel stad. Helvete.

Ringde till webbutiken och det hade redan gått iväg. Dom sa att jag kunde försöka med att ändra hos PostNord så fort jag fått kollinummer. Finns det ens en mikroskopisk chans att PN kommer att reda ut detta, eller bör jag beställa grejen en gång till för att inte riskera ledsna barn på julafton? Det är gratis retur, jag ogillar att nyttja sånt i onödan, men risken för ledsna barn....

Gjort detta nyligen. Det var en låååång process. Jag hade iofs lyckats skriva ett nr som inte ens fanns. Fast jag kan tycka att det borde snabbat upp processen om något. Skulle nog tyvärr beställa igen.

perzzon sa:
Gjort detta nyligen. Det var en låååång process. Jag hade iofs lyckats skriva ett nr som inte ens fanns. Fast jag kan tycka att det borde snabbat upp processen om något. Skulle nog tyvärr beställa igen.
Tack. Du kan ha räddat julafton för en 12 åring.

Så här såg det ut när jag gjorde det. I ungefär två veckor. Trots att jag låg på både sändare och pn om det ett antal gånger.

Bilagor

• Screenshot_20191030-110545_PostNord.jpg
    Screenshot_20191030-110545_PostNord.jpg
    72.9 KB · Besök: 284
Miss Lycka 2.0 sa:
Måste man använda (i)fylleri? Jag brukar fylla i på vanligt sätt.
Nu har jag:
1. Tagit bort alla adresser utom de två jag använder.
2. Stängt av skiten.
Dubbelt säkert.

Presenten är beställd igen, med rätt adress. Det var visserligen bara postnummer som var fel, staden rätt. Men med tanke på att denna pryl ska vara det som möjligen kan kompensera att lillebror ska få en begagnad PS4 Pro kan man inte ta några som helst risker.

Har haft samma problem med fel postnummer (stad och allt annat var korrekt). Mitt paket kom från Tyskland dock. Enligt PostNord var avsändaren tvungen att begära en korrigering annars skulle paketet snurra i Örebro nån vecka eller två innan det gick tillbaka. Butiken jag handlade från skulle enligt egen utsago ha begärt korrigering men den nådde aldrig PostNord så det blev inget paket.

Det finns ett ställe i Spanien som börjar på Va och har nästan samma postnummer som Vallentuna. Den beställda klockan från England såg jag aldrig hur mycket jag än försökte tjata och ändra.

En gång i tiden när jag bodde i Johanneshov så var ett paket skjortor från min favoritbutik på Jermyn Street och vände i Johannesburg innan det hittade fram till mig. Tog hyfsat lång tid för paketet att komma fram.....

Tillbaka
Topp