Powermeter24

Powermeter24
Beställde en stages den 19/3. Har fått orderbekräftelse och pengarna är dragna. Men ingen vevarm, trackingnummer eller svar från dem än så länge.

Powermeter24
Just stages känns dom et är i stort sett samma pris hos lokala handlare väl?
Inte dumt med lite hjälp på plats på en sådan komplex produkt kanske?
Om inte annat för utbyte och annat.

Powermeter24
återanvänder denna tråd. Har kollat runt lite och powermeter24 har riktigt bra pris på stagas mätare. Men är det en okej sida, någon som har erfarenhet?

Powermeter24
Beställde en mätare men den kom aldrig in på lager. 4 månader senare så mejlade jag dem och avbeställde. Pengarna kom tillbaka till kontot utan något tjafs. Så jag har iaf ett seriöst intryck av dem.

Slutade med att jag köpte mig en p2m.

Powermeter24
Försöker annullera en beställning vilket inte går så bra. Två mail samt ett telefonsamtal, dvs ett försök till kontakt under tre dagar, ingen reaktion på önskan att annullera min order. Vid samtalet blev jag upplyst om att jag var tvungen att maila, upplyste om att jag redan skickat två mail. Han skulle ta tag i saken men det verkar inte hända mycket. Någon annan med erfarenhet av detta?

Powermeter24
Min order blev till slut annullerad och fick tillbaka mina pengar men inte helt utan besvär.

Enligt hemsidan kan det ta upp till två veckor att få tillbaka pengar vid en retur eller som i mitt fall en annullering. När två veckor gått blev det dags för ett nytt samtal. Killen svarade att återbetalningen var på gång, de hade gjort sitt och nu var det upp till kreditföretaget. Beroende på vilket kreditföretag men använt (Mastercard via Handelsbanken i mitt fall) så påstår nu killen att det kan ta upp till en månad att få tillbaka pengarna. Muttrade då något surt och la på luren för det kändes som att det inte skulle spela någon roll vad jag sagt om saken. När en månad gått har jag fortfarande inte fått några pengar. Använder än en gång deras meddelandefunktion på hemsidan och skriver att jag vill ha pengarna på mitt konto inom ett dygn annars så blir det ett polisärende. Detta hjälpte tydligen för inom ett dygn hade jag mina pengar.

Under tidens gång började jag kolla vilken hjälp man kan tänkas få i ett sådant här ärende så dök det upp lite tips. Det kanske viktigaste var att ha all konversation sparad på mail. Med denna butik var det helt omöjligt då de aldrig svarade på mail och deras meddelandefunktion spara ju inget för egen del. Så när det är dags att bevisa något har man ingenting vilket känns lite uträknat. Speciellt när jag tänker tillbaka på mitt första samtal med butiken när jag försökt att annullera ordern via mail två gånger. Killen frågade vilken mailadress jag skickat till och jag svarar info@ och han säger att den sitter hans kollega på som självklart är på semester. Känns inte troligt att endast en medarbetare har tillgång till deras viktigaste mailadress.

Bra priser, varor som inte finns i lager och betalar inte tillbaka pengar självmant är min erfarenhet och kan inte rekommendera någon att handla från dem.

Powermeter24
Jag köpte en Stages Powermeter av dom, riktigt bra pris. Fick dock vänta nån vecka längre än vad som först var avtalat. Hann bli lite orolig men tillslut så döck den upp och har fungerat klockrent sen dess. Så kan ni inte vänta uppemot en månad beställ från någon annan.

Powermeter24
Hej!

Har nu väntat i 77 dagar på en leverans från powermeter24. Jag har ännu inte fått något leveransdatum. Riktigt dåligt!!!! Rekommenderar starkt att INTE handla från dem.

Powermeter24
rkindbom sa:
Hej!

Har nu väntat i 77 dagar på en leverans från powermeter24. Jag har ännu inte fått något leveransdatum. Riktigt dåligt!!!! Rekommenderar starkt att INTE handla från dem.

Märkligt, min order hos dem (förvisso ett år sedan) gick snabbt. Men det var kanske för de hade det jag beställde på lager.

Powermeter24
Bumpar detta lite med en uppdatering.

Jag har beställt hos dem 3 gånger och senaste ordern var en katastrof. Ljög om leveranstider och när jag avbeställde wattmätaren tog det 2 månader innan jag fick pengarna igen. Har läst om många liknande scenarion.

I förrgår frågade jag om leveranstid på en stages och fick 10 dagar till svar. På omvägar får jag höra att stages inte kommer att leverera till powermeter24.de igen inom överskådlig framtid.

Så, utan att vara alltför tradig i tonen, handla någon annanstans...

Powermeter24
Fick svar nu att de gått bekräftat att den är på gång in till dem nu och skickas till mig i slutet av denna vecka.. återkommer med resultat...

Powermeter24
Jag har två ggr försökt beställa Quarq-produkter från dem, men de har inte klarat av att leverera någon av beställningarna inom rimlig tid. Jag skulle vara försiktig med att beställa artiklar som inte finns i lager därifrån

Powermeter24
DRQ96 sa:
DRQ96 sa:
Fick svar nu att de gått bekräftat att den är på gång in till dem nu och skickas till mig i slutet av denna vecka.. återkommer med resultat...

Idag är den här. Nu har även fulvädershojen en Stages G2 :)

Kul att du fått din stages :)
Men leveranstid från slutet av augusti till mitten av oktober?? Så har det sett ut för mig också när jag har beställt där och jag vill gärna ha mina grejer lite snabbare än 6-7 veckor.

Powermeter24
JakobGawlik sa:
DRQ96 sa:
DRQ96 sa:

Idag är den här. Nu har även fulvädershojen en Stages G2 :)

Kul att du fått din stages :)
Men leveranstid från slutet av augusti till mitten av oktober?? Så har det sett ut för mig också när jag har beställt där och jag vill gärna ha mina grejer lite snabbare än 6-7 veckor.

Ja. Skandalöst dålig egentligen. Beställde 31 Aug. Blev lovat leverans ett par gånger innan den till slut dök upp.

Powermeter24
Jag har haft problem med Powermeter24. Lovad leveranstid var 20 arbetsdagar. Efter omfattande kontakt och avbeställning efter 4 månader tog det ytterligare 2 mån att få tillbaka pengarna. Enda fördelen var att jag fick bra ränta på pengarna på grund av valutaändringar.

Tillbaka
Topp