Premiärtur Canyon nerve

xrmatte

Ny medlem
Premiärtur Canyon nerve
Hämtade ut min canyon nerve 5.0, 1 minut innan posten stängde igår fredag. Min cykel var en expressbike så jag hade väntat mej en lite snabbare leverans än 1 månad som det tog att få hem den. Men vad jag har förstått så har andra som beställt en canyon fått vänta mycket längre än mej.....
Så nu står den här ren å fin å skriker efter att få komma ut i skogen. Har tidigare cyklat på en spezialized hardtail med nästan stum framgaffel så de ska bli en spännande premiärtur i skogarna runt Bålsta idag.

Premiärtur Canyon nerve
Vilken skillnad mot den gammla hardtailen.... Underbar hoj helt enkellt, inte så rejsig som den gamla, men komfortabel å smidig, troligtvis pga den korta styrstammen, kanske får bli en lite längre senare? Velade lite mellan 5.0 å 6.0 innan jag la in beställningen, men den här lite lägre specade hojen var ju klockren för mej..... Hade väl tjänat in 100 gram, fått lite finare bromsar å en lite bättre gaffel kanske men besparade mej 2000 spänn. Ett litet iritationsmoment är att frambromsen skiriker vid hård broms å bakbromsoket ligger an lite mot skivan så det "sjunger" i skivan ibland...
Imorrn blir det nog en sväng i ursvik spåret, kul, har inte provat det tidigare.

Mattias

Bilagor

• P4200087.JPG
    P4200087.JPG
    98.7 KB · Besök: 16
  • P4200092.JPG
    P4200092.JPG
    113.3 KB · Besök: 13
Premiärtur Canyon nerve
Snygg hoj! Vet inte vad göra åt skrikandet, verkar som de flesta bromsar beter sig illa, vi var ett gäng som körde i vintras och lät som en hel orkester av olika bromsfabrikat. Bättre att de skriker och tar när man bromsar i vart fall.. i motsats till v-bromsar..

(Expressleverans har även lbs, andra fabrikanter, beställde en ny C-dale 27/4 och den väntas kunna levereras första veckan i maj typ.

Tillbaka
Topp