Pressmeddelande från Cyclocross.se

Dan_dryer

Ny medlem
Hejsan!

Här kommer cyclocross.se´s första pressmeddelande.
Jag och Henrik Öijer har arbetat i runt ett år med sidan och att få fram cyclocross i Sverige. Vår förhoppning är att CX ska växa ännu mer i Sverige än vad sporten redan gjort. Ett steg i detta är att ge ut sporadiska pressmeddelanden, om vad vi har för projekt på gång, om arrangemang/tävlingar som gått eller kommer att gå, och andra spännande saker som rör Svensk men även utländsk cyclocross.

ScreenShot003.jpg

Allt som skrivs i detta meddelande får läggas upp eller skrivas om i valfri media.
Om ni/du vill lägga upp en del eller hela pressmeddelandet, men kanske behöver fina cyclocrossbilder, Känn er välkommen att kontakta mig.

MVH/
Oscar Ekstam
oscar[snabel A]cyclocross.se

Senast redigerad av en moderator:
Ibland är man så trött att man inte ens ser särskrivningarna.... jag ser dem inte nu ens, dags att sova :P

Jag är glad att ni som skrivit gillar det iaf. Tack även för konstruktiv kritik...

Natti natti, syns imorgon

Äh, inget allvarligt, cyclocross-världscuperna och cyclocross-cup borde det varit eftersom dessa är sammansatta ord med ett främmande ord. Hade man däremot använt det försvenskade cykelcross skulle man skrivit cykelcrossvärldscupperna och cykelcrosscup. =D

Kanske ni skall tala om vad för långlopp som avses. Jag antar att det är Långloppscupen för mtb som det gäller. Men i pressmeddelanden gäller det att vara tydlig. Bra initiativ annars!

Än en gång, trevligt med alla fina kommentarer.

Och vi är än så länge inte helt klara på vilka tävlingar som skall köras. En som vi är helt säker på är Mörksuggejakten. Det kan även tillkomma andra tävlingar, kanske till och med en och annan XC tävling =)

Nu är jag vaken och ser särskirivningarna... jobbigt :P

Riktigt skoj att ni tagit tag i cykelcrossen. Måste vara den ultimata cykelsporten. Hoppas verkligen att det blir bra startfällt med många och bra åkare. Vore också skoj om någon duktig dansk eller europe kom och visade hur cykelcross skall åkas. Kan verkligen rekomendera ått åka och titta på någon tävling om ni kan, en upplevelse utöver det vanliga, i alla fall nere i Belgien. Blir det någon deltävling i södra Sverige eller kommer alla att köras i dalarna?

Hur vore det om någon svenne visade européerna hur man ska åka cyclocross då? ;)

Det vore bra med någon tävling i sydsverige om man vill ha danskar eller andra från kontinenten på startlinjen.. Men just nu är stockholm den sydligaste platsen för en deltävling.
Men vi söker ju fler arrangörer...

Tillbaka
Topp