Priority Continuum Onyx, remdrift och steglösa växlar

rrva

Medlem
Funderar på att köpa en Priority Continuum Onyx, en pendlingscykel med remdrift och steglösa växlar.

https://www.prioritybicycles.com/products/continuumonyx

Finns något liknande att köpa inom EU med både remdrift och steglösa växlar, men som kostar mindre än 14200:- inkl frakt?

Jag hittar då inget, och för 999 USD, plus 160 USD frakt och stadiga 4200 SEK i tull, moms och importdeklarationsavgift känns den ändå prisvärd jämfört med Europeiska priser. Surt att tull och moms blir så stor procent på originalpriset, men det får jag ta.

Finns det nåt jämförbart inom EU som ni kan rekommendera och som jag kanske kan provcykla till och med i Stockholm?

Det ser ut som ganska stor skillnad i hur "sportiga" dom är. Continuum är mer ur-pendlarhybrid som ska passa fler och du får med dynamolampor, skärmar och stöd. Jag tycker Lekker är mycket snyggare och hade själv valt den, men det är min smak det. Lite enklare att åka och provcykla Lekkern i Amsterdam, det är väl alltid nåt :)

Senast ändrad:
Är lite nervöst att köpa utan att provcykla, kanske borde rikta in mig på sådant som går att prova i Stockholm. Dessutom, om jag vill ha en mer upprätt körställning (halvt framåtlutad) går det att ändra på Lekker eller Priority-cyklarna?

Om nån äger en av dessa och bor i Stockholm, meddela mig gärna!

Om du vill ha mer upprätt skulle jag välja Continuum. Det går alltid justera med styrstam, men inte hur mycket som helst såklart.

Tror att du får extremt svårt att hitta någon i Stockholm, eller ens Sverige, som äger en av dessa två. Tyvärr. Men när du köpt en så provcyklar jag gärna din :D

Jag ska pendla till jobbet och göra utflykter, men cyklar inte så snabbt och komfort är viktigt. Jag får grunna och läsa mer reviews. Kanske en svensk cykel existerar med samma styre och ram som jag kan provcykla nånstans... då får jag i alla fall känsla för det. Jag tycker prova är viktigt särskilt om jag ska lägga så mycket pengar... Sen kanske ni som köpt många cyklar har en bättre känsla i förväg för hur resultatet blir, men jag har inte det.

Har inte testat din modell, men en annan cykel med samma system för steglösa växlar (i USA). Kan inte påstå att jag blev överförtjust i "känslan" i växlarna, samt att det kändes som att det var väldigt få POI, alltså att du hinner trampa en bit innan det börjar driva på.

Själv skulle jag satsa på en annan cykel med mer standardiserade växlar, speciellt som det verkar ganska bökigt att få tag på en.

Hur gick det med det här? Blev det en Priority eller blev det något annat?
Jag är själv sugen på en Priority The Sauce.

rrva har inte varit inloggad sedan 2021, men skickar du ett pm kan du ha turen att det resulterar i en avisering i vederbörandes mail.

växeltypen plågas av högt inre motstånd.

Tillbaka
Topp