Pris Canyon Roadlite

Huggelito

Ny medlem
Pris Canyon Roadlite
Hej alla

Tänkte slänga ute denna kärleken till försäljning (med orginal hjul, aksium) vad tror ni är rimligt pris? Är en 2012 med 105, mkt välskött.

Tänkte köpa hem en Ultimate/aeroad men lite fundersam på storlek. Detta är en M (56?) och tycker jag sitter bra men vissa påstår att jag har sadeln något högt och borde gå upp en ramstorlek?

Tack för synpunkter

Bilagor

• IMG_2855.JPG
    IMG_2855.JPG
    273.5 KB · Besök: 199
Pris Canyon Roadlite
Sadeln är väl inget problem, men du har alla spacers du kan under stammen, och aeroad är ca 1cm lägre i samma storlek, så large kan nog vara bättre.

Pris Canyon Roadlite
Med rätt köpare och rätt tidpunkt (dvs nästa vår när vätternrundecyklisterna ska ha något för att köra på i 3-4 månader) kan du säkert få ut mer, men jag tänker att det är en 4 år gammal cykel med förra generationens 105 är inte riktigt att jämföra nypris på med årets modeller.

Pris Canyon Roadlite
Som NLC säger, ingen är på jakt efter begagnad instegsmodell i oktober, men i mars kan du nog få 5 eller tom 6k. 10-delat är väl bara ett problem för oss nördar, vanligt folk köper ju fortfarande billiga hojar med 8 el 9-delat. Och slitdelarna är billigare.

Pris Canyon Roadlite
earnstrom sa:
Sadeln är väl inget problem, men du har alla spacers du kan under stammen, och aeroad är ca 1cm lägre i samma storlek, så large kan nog vara bättre.

Insåg att jag tänkte fel, du har en Roadlite, inte en Ultimate. Om jag kollar rätt så är Roadlite 2012 28mm högre och 26mm kortare i Medium än Aeroad, så du borde nog fundera en vända till på hur du känner att du sitter idag och hur du kan tänka dig att sitta.

Pris Canyon Roadlite
Tack gillar tänket. Tror också man kan tjäna någon 1k på att vänta till våren. Bor i innerstan i Stockholm så förvaring är de stora problemet här. Tror jag slänger ut den till försäljning nu så jag hinner köpa något nytt och inte riskerar stå utan när vårsolen börjar skina =)

Vad gäller geometrin tror jag kanske att Aeron är lite väll aggresiv i M men att L kommer kännas något för stor för mina 182cm med långa ben. Tittar nog mest på en Ultimate i M, är ju något mer aggresiv men inte ohanterbart.

Pris Canyon Roadlite
earnstrom sa:
earnstrom sa:

Insåg att jag tänkte fel, du har en Roadlite, inte en Ultimate. Om jag kollar rätt så är Roadlite 2012 28mm högre och 26mm kortare i Medium än Aeroad, så du borde nog fundera en vända till på hur du känner att du sitter idag och hur du kan tänka dig att sitta.

Vad tror du om Geometrin på den här? (har stack och reach på 577 samt 370 enligt en gammla tabell). På ulimaten skulle de bli M (560 samt 383) eller L (579 samt 395) Canyons guide säger M. Bifogar ett rätt dåligt på bild när jag sitter på den, tycker själv den ser något liten ut i förhållande men går på man längd enligt Canyon så är ju L 184-190 och jag är endast 181 (med 86 innerben dock)

Bilagor

• Huppe.JPG
    Huppe.JPG
    269.5 KB · Besök: 192
Tillbaka
Topp