Prisråd begagnad cykel.

bogg

Ny medlem
Prisråd begagnad cykel.
Hej,

Försökte söka men söktermerna "Pris Begagnad Cykel" eller "Prisråd sälja cykel" gav inte så mycket aktuellt. Sen vill jag först av allt poängtera att jag inte vill att detta ska låta som en förtäckt annons (jag vet att K&S finns till det och där eller på blocket lär den hamna när jag fått svar på mina frågor).

Byggde i förra månaden ihop en helstel kolfiber-29er på kinaram (Flyxii FR-202) och kom på att det finns intressantare saker att köpa för pengarna. Så tänkte nu sälja den (äger ju redan en Canyon 29er, en Giant TCX cyclocross och en pendlarhoj, vad ska jag med en till att göra egentligen?).

Men då jag _aldrig_ sålt en cykel begagnad, utan mest bara kastat dom i en hög bakom päronens hus när dom brutit ihop (alternativt fått dom stulna) så har jag ingen koll vad vettigt pris är.

Det är en Flyxii FR-202 17.5" m. deras kolfiber-gaffel, i matt 3k finish

Lagt ner drygt 11000kr i delar på den (allt är SLX förutom vevparti, kassett och framväxel som är deore, hjulsetet shimano MT55), har dock en SLX framväxel liggande jag tänkte skicka med i farten (den skulle egentligen monteras)...

Vad tror ni? Jag tänkte försöka få ut 8500kr för den, då är den cyklad MAX 500 meter totalt, men känns det möjligt eller är det bara glömma att få ut så pass mycket på en helt ny men hembyggd cykel?

Ser gärna feedback och lite diskussion kring detta :)

Prisråd begagnad cykel.
Oh, dum som jag är...

Skillnad mot denna bild är väl att det numer sitter ett par Conti X-king Racesport på istället för Rapid Rob (Dessa var mest bara en placeholder då jag hade dom liggandes ifrån Canyonen) och handtagen är ersatta av ett par ESI Chunky foam grips istället för de lockon greppen här...

Smådåligt foto, men ger ju lite hint iallafall...

Bilagor

• mincykel.jpg
    mincykel.jpg
    88 KB · Besök: 49
Senast ändrad:
Prisråd begagnad cykel.
Jag tror du kommer i mål direkt om du skaffa konto på Blocket, ta fem bra skarpa bilder och lägg upp en annons. Med kontot kan du se hur många som besökt, egentligen enda fördelen.

Lite spec och annat på vad som sitter på.

Det är definitivt värt att nämna att ramen är nära en Scott Scale men lite kraftigare (så är det väl?)

Skriv det du skrev ovan och sätt det pris du vill ha + ca 10% för att ha lite prutmån och barrikadera dig sedan

Jo, och att den är perfekt för CV. ;)

Prisråd begagnad cykel.
då använder jag tråden lite, i samma tänk.. har en Grand Canyon AL9.0 2011, som gått otroligt få timmar. nypris var runt 17k, är inget ens nära jag skulle få idag, men vad skulle ett pris ligga på om jag vill få den såld? funderar på att byta ev...

Tillbaka
Topp