Prisras efter vättern?

duppe

Medlem
Prisras efter vättern?
Som rubriken säger, kan man räkna med ett mycket bättre pris efter Vättern?

Jag funderar på att köpa en racer i 10-12k-klassen och funderar på hur mycket mer cykel jag får om jag väntar ett par veckor. Har ju min MTB så jag behöver ju inte cykeln idag. Är det någon som har koll på hur butikerna brukar göra med rea och sånt, och hur begagnatpriserna står sig efter?

Tack på förhand

Prisras efter vättern?
haha ja folket har totaltröttnat på cykling efter Vättern och säljer sina cyklar för att till hösten ångra att de sålt cyklarna för de ska cykla ytterligare en Vättern :-) kan bli dyrt me cykling då haha

Prisras efter vättern?
Fast det är väl mest billigare cyklar som går direkt efter Vättern? De cyklar TS söker kommer framförallt i september-november.

Prisras efter vättern?
Jag tycker det verkar som transferfönstret för bättre cyklar öppnar ungefär samtidigt som folk är inomhus tillräckligt mycket för att irritera sig på cyklar i boendet, och tiden för julklappsköp närmar sig fortare än kontopåfyllnaden.

Prisras efter vättern?
Det är ju fortfarande högsäsong för cykling även efter Vättern. Även om loppet möjligtvis påverkar priserna är det inget jag personligen märkt av i butikerna i samband med att Vättern är avslutad.

Blocket är ju en annan historia såklart, men där finns ohyggligt mycket att fynda nästan året om som jag uppfattat det i alla fall:)

Prisras efter vättern?
Ta en utflykt till Hjo natten mellan 14-15/6 så kan du nog göra ett klipp. Ju sämre väder desto bättre pris. Förra året fanns det nog dom som gav bort sin hoj bara dom slapp se den :-)

Prisras efter vättern?
hahaha ja förra året var det inte roligt själv fick man smyg punka 1 mil efter Karlsborg och det hade precis börjat hällregna där så man var ju inte så nöjd då.

Prisras efter vättern?
Tack för alla svar!

Låter som jag kan slå till nu då, verkar ju inte som det blir någon större besparing att vänta.

Får se vad för kul jag kan hitta, vill helst handla av min lbs. Så man får hjälp med bikefit och allt runt omkring.

Som sagt, tack

Tillbaka
Topp