Prisvärd CX?

EMATLAR

Ny medlem
Prisvärd CX?
Är jäkligt sugen på en CX, men har inte råd att lägga allt för många kronor på en ny cykel. Ska iförsta hand ha den som pendlarhoj, men kommer försöka mig på lite CX + åka löparspår /grusväg.

Har hittat en Scott som man kan få loss för 9000:-

Scott cyclocross comp -08
Ram: 28” Scott Cyclocross 7005 alloy double butted Sadelstolpe: Scott Alloy 31.6mm
Gaffel: Scott Carbon CX Straight, Carbon/alu Sadel: Scott Road Pro
Bakväxel: 18-vxl. Shimano 105 Hjul: Nav/Tiagra - Ekrar/Comp Svart - Alex 32h 700"
Framväxel: Shimano Tiagra FD-4403 Storlek: S, M, L, XL
Växelreglage: Shimano 105 Vikt: 9,50 kg
Bromshandtag: - Övrigt: Pedaler medföljer ej, extra bromshandtag på styret
Bromsar: Scott Pro SCBR-530
Uttag för dubbla flaskställ och skärmar finns

Är det någon som känner till någon likande som kan matcha priset + specen?

Är det någon som har denna Scott och kan recensera den?
// MVH cxsugen

Prisvärd CX?
Jag kör en sån, inte så mycket negativt att säga. Den funkar bra och känns bra. Sen är väl inte det den sexigaste CX men om man pendlar eller parkerar på stan är det perfekt, hojen kommer garanterat inte bli stulen.
Funderar själv på att byta upp mig till en lättare CX som svarar bättre o är snyggare, men jag behåller scotten ändå.

Prisvärd CX?
Googla/sök på Cicli B ,fültüska välfungerande cykelcrossar i budgetklass -kända som cykelcrossar med väldigt mycket "cross för pengarna". Bla Hakan F på forumet kör en sådan och han verkar helnöjd med sin ! :-)

Prisvärd CX?
jo jag har en sån som jag byggde upp från deras prisvärda ramkit, och det finns tydligen rätt många här på happy som har såna också. Styv och hyfsat lätt till bra pris.

edit: med "sån" menar jag alltså en CicliB, och de finns på www.ciclib.de

Scotten testades ju i Kadens för inte så länge sen, så det kan ju vara värt att kolla upp. Mitt intryck av den är att den är snygg och verkar rätt prisvärd om än något tung. Ska du pendla med den är de där fästena för skärmar väldigt trevliga. Jag har inte sånt på min hoj och det blir då en del fippel med att få dit skärmarna inför vinterkörningen...

Senast redigerad av en moderator:
Prisvärd CX?
Tack för tipsen!
Importhojarna går bort för min del(om de inte finns i butik) eftersom jag måste få känna och klämma lite på hojen innan jag slår till.

Scotten fick hyfsade recension i kadens så det lutar åt den.

Prisvärd CX?
Merida kanske kan va ett alternativ, dom har väl en som går på runt 10´, Cyclocross 3 o en som går på runt 12´, Cyclocross 4.

På 4:an får man 10 delad 105 utrustning, o Mavic fälgar med 105 nav.

Tillbaka
Topp