Prisvärd mtb hjälm

Bigmac

Ny medlem
Prisvärd mtb hjälm
Hej alla cykelvänner!!

Jag söker efter en ny mtb hjälm gärna med skärm.
Tipsa gärna med länk till hjälmen ni menar, extra
Plus om ni själva har eller har provat den ni tipsar om.

Så shoot!

Senast ändrad:
Prisvärd mtb hjälm
Kan faktiskt tipsa om denna hjälm. Kanske inte den snyggast men den sitter bra på mitt huvud iaf och med tanke på priset och att det är Mips så var det inget att tveka på;)

image.jpg

http://m.stadium.se/sport/cykel/cyk...4ProductCategoryUUID=Y2PCROinQNsAAAE0z9AkoNFt

Prisvärd mtb hjälm
Jag var i samma båt som dig förra veckan och jag beställde en Giro Feature MIPS.
Först satt jag och kollade på billiga hjälmar men jag fann inget som jag tyckte såg bra ut, varken utseendemässigt eller skyddande. Så efter lite läsning så bestämde jag mig för den, alla reviews såg bra ut.

http://www.wiggle.se/giro-feature-hjalm-med-mips/?sku=5360695298

Du kan ju kolla om den finns billigare någonstans jag köpte den därifrån tillsammans med en massa annat. Den bör komma till veckan kan ge ett omdöme då.

Senast ändrad:
Prisvärd mtb hjälm
Köpte IXS Trail RS förra sommaren. Anser den vara prisvärd eftersom den verkar passa de flesta. Den är dessutom välventilerad, så perfekt sommarhjälm (har cyklat med den i 30C+). Lägger aldrig märke till den på huvudet. Ser okej ut, även på mitt smala huvud.

Prisvärd mtb hjälm
Köpte en Bell Stoker MIPS för att ersätta min gamla Xen, mycket nöjd än så länge. Det känns som att Stoker MIPS och Feature MIPS är svårslagna när det gäller skydd/SEK för stigcyklingshjälmar.

Edit: Scott har väl också en relativt billig mips-hjälm.

Senast ändrad:
Prisvärd mtb hjälm
Bigmac skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej alla cykelvänner!!
>
> Jag söker efter en ny mtb hjälm gärna med
> skärm.
> Tipsa gärna med länk till hjälmen ni menar,
> extra
> Plus om ni själva har eller har provat den ni
> tipsar om.
>
> Så shoot!

Alla hjälmar är ungefär "lika bra". Köp en som DU tycker är snygg och som passar DITT huvud.

Att andra har provat ger dig ingen vägledning alls.

Prisvärd mtb hjälm
Det är jag som är Bigmac (efter mycket om och men så löste sig det med lösenords återställningen!)
Hur får man tag på en admin och fimpar det andra kontot?!

Tack för alla svar hurusom ang hjälm, kul att folk delar med sig så man slipper testa runt 1000 modeller i onödan!

Lutar ivf åt en Bell eller snik krukan från stadium.

Prisvärd mtb hjälm
Men glöm inte att bell super 2r inte håller standarderna för dh! Ska du köra aggresivt utför är en riktig ff-hjälm att rekommendera. Det ger säkert ett enklare skydd för käkpartiet, men det klarar nog inte en tuffare smäll.

Prisvärd mtb hjälm
saturday skrev:
-------------------------------------------------------
> Men glöm inte att bell super 2r inte håller
> standarderna för dh! Ska du köra aggresivt
> utför är en riktig ff-hjälm att rekommendera.
> Det ger säkert ett enklare skydd för
> käkpartiet, men det klarar nog inte en tuffare
> smäll.

Klarar slagtesten även mot käkpartiet men blev inte godkänd för astm på grund av ventilationshålen har jag läst nånstans.

Tillbaka
Topp