Problem att få bort pivotskruven på Kona Hei Hei

Hej
Jag har en Kona Hei Hei DL från 2017 som började knaka lite oroväckande när jag var ute.
Det har hänt tidigare och då har det visat sig att pivotskruven till svingen varit lös och det har då hjälpt att dra åt den.

Denna gång gick den bara runt och gick inte dra åt. Dessvärre lyckas jag inte få bort den heller så jag kan byta.
Det känns som gängpaj någonstans.
Är det någon som har ett tips på hur jag kan få bort skruven när det bara går runt både när jag försöker dra åt och lossa?

Jag var inne på lokala cykelmeken i Norrköping och frågade om råd, men de hade ingen idé heller...

Fråga, visst är det "insexskalle" på båda sidor?
Jag skulle prova med en insexnyckel från vardera sida där jag försöker hålla dom lite i spänn så att dom "fastnar/kärvar" samtidigt som man försöker skruva loss det hela.

Om du ser andra änden på skruven så kan man sätta tryck imot den samtidigt som du försöker skruva ur den. Försök att avlasta baktriangeln också så det inte binder ihop

Fråga, visst är det "insexskalle" på båda sidor?
Jag skulle prova med en insexnyckel från vardera sida där jag försöker hålla dom lite i spänn så att dom "fastnar/kärvar" samtidigt som man försöker skruva loss det hela.
Nej, det är tyvärr bara insex på ena sidan, fast den är ju typ genomgående. Lite oklart vad den egentligen nyper i...

Borde vara den här, men förstår vad skruven infästnas i.

CMPXCBK19a.jpg

Skriver lite preliminärt här för att få notis så jag kommer ihåg senare - gjorde manövern senast förra året men minns inte hur det ser ut (om det ens ser likadant ut på din och min från -22..). Undersöker och återkommer!

Edit: Bara en genomgående skruv, om vi talar om samma skruv. Går det inte att lossa den och skruvskallen bara går runt måste den väl rimligtvis gått av.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp