johan12345
Aktiv medlem
Problem med att montera av baksvingen
Min cykel är i desperat behov av nya lager i länkaget och den här gången hade jag bestämt mig för att göra det själv. Men lyckas inte få bort skruvarna på ena sidan på det nedersta lagret. Dom är ju länkade till varandra och på höger sida lossnade det ju fint men den på vänster sida sitter ju kvar och jag blir inte klok på hur jag ska få loss den ur ramen? Den snurrar ju bara när jag skruvar på den och det går inte att få in något mellan den och ramen (utan att riskera att förstöra ramen).
Har ett komplett kit med ersättningslager, skruvar mm för den här cykeln och vad jag kan se sitter det här svarta ”röret” inne i ramen. Ska man banka med en gummiklubba på den för att pressa ut skruven på andra sidan? Har testat och slagit rätt hårt utan att det händer någonting och är lite rädd att sabba nåt om det här är fel metod.
Bifogar bilder nedan.
Har ett komplett kit med ersättningslager, skruvar mm för den här cykeln och vad jag kan se sitter det här svarta ”röret” inne i ramen. Ska man banka med en gummiklubba på den för att pressa ut skruven på andra sidan? Har testat och slagit rätt hårt utan att det händer någonting och är lite rädd att sabba nåt om det här är fel metod.
Bifogar bilder nedan.