Det ser ut att vara stuckdown. Om du inte är väldigt tung så är 250PSI ett väldigt högt tryck. Jag vill minnas att jag körde runt 100PSI i min swinger 3way och jag vägde då in på ca 65kg.
Stuckdown är när luften har passerat förbi luftkolven och hamnat på fel sida. Då har du två luftfjädrar som arbetar mot varandra. Problemet som uppstår är att man då får pumpa högre och högre tryck samtidigt som man får mindre och mindre slag.
Stuckdown är inte svårt men kan vara farligt att åtgärda själv, följ guiden i swinger AIR tråden så ser du ungefär hur en luftdämpare ser ut innuti. De flesta modeller är snarlika.
Du behöver inte göra någon oljekammarservice för att åtgärda detta problem. Du behöver heller inte några special verktyg förutom en rubberstrapwrench och ett skruvstäd. Möjligen en varmluftpistol om tillverkaren använt locitite i gängorna till aircanister.
läs och begrunda, kolla på bilderna. Kanske är det till någon hjälp iallafall!
http://happymtb.org/forum/lasvart/out.php?s=396
//K
EDIT:
För att göra airsleeve service så kan du bara montera fast dämparen med tjocka delen nedåt i ett skruvstäd, trä en trasa genom eyelet i dämparens smala ända, och sedan lossa på aircanistern.
Det kommer att ske en STOR SMÄLL när aircanistern lättar och den kommer att vilja skjuta iväg, så se till att trasan som sitter geno eyelet verkligen kommer att stoppa aircanistern som skjuter iväg.
När du väl luftat ur den så kan man fundera lite kring varför du fått en stuckdown? har du haft cykeln i minusgrader mycket? Vissa material ändrar form vid minusgrader och luft kan då ta sig till fel sida av luftkolven. Annars kan det vara så att packningarna i luftkammaren är taskiga. Själv hade jag nöjt mig med att fetta in insidan på aircanister rejält med ett bra fett som inte skadar oringar. Om detta inte fungerar så hade jag tippat i en omgång float fluid från FOX.
Tänk på att det kan finnas floatfluid eller liknande i AirCanistern när du demonterar den, detta kan spridas i rummet med åtskilliga fläckar på soffor, mattor, gardiner och annat som man inte bör ha i samma rum när man utför detta lilla hobbymek!
Lätt som en plätt är det iallafall, och det är lika bra att göra det själv så vet du hur det skall göras nästa gång det inträffar! Man vill ju inte vara cykellös i onödan, pengarna du sparar kan du äta pizza för så har du lite bättre motivation att cykla längre och snabbare nästa gång.
//K