Problem med Bike-Discount.de

Hejsan!
Har fortfarande inte hört något från bike-discount, MEN igår kom där ett paket hem, innehållande allt som jag beställt, så slutet gott allting gott

Det har varit tyst i tråden ett tag. betyder det att ni som inte hört något har fått era grejer eller är det fortfarande problem?

spontant så känns det som om att BD är kass på feedback, men kuunderna får sina grejer ändå. eller?

Jag är riktigt sugen på ett köp. Och hade man bara fått svar på sina mail så hade jag gjort en beställning för länge sedan....

davide skrev:
-------------------------------------------------------
> spontant så känns det som om att BD är kass på
> feedback, men kuunderna får sina grejer ändå.
> eller?

Det är min uppfattning. Man får inga trackingnummer eller sånt men sakerna kommer efter några dagar.

Beställde lite småprylar här. Valde förskottsbetalning (banköverföring) av misstag, skulle ha valt kortbetalning. Någon som har gjort banköverföring? Ska jag maila dem och be att få betala med kort?

Pesch skrev:
> Beställde lite småprylar här. Valde
> förskottsbetalning (banköverföring) av misstag,
> skulle ha valt kortbetalning. Någon som har gjort
> banköverföring? Ska jag maila dem och be att få.
> betala med kort?

Det är väl det som är problemet. Du lär inte få något svar...

Johan A skrev:
> Det är min uppfattning. Man får inga
> trackingnummer eller sånt men sakerna kommer
> efter några dagar.

Jag har får alltid trackingnummer när jag köper av bike-discout.de. Det står i "Sendungsbenachrichtigung"-mailet.

JT skrev:
> Jag har får alltid trackingnummer när jag köper
> av bike-discout.de. Det står i
> "Sendungsbenachrichtigung"-mailet.

Aha, där ser man. Alltid lär man sig nåt.

Johan A skrev:
> JT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har får alltid trackingnummer när jag
> köper
> > av bike-discout.de. Det står i
> > "Sendungsbenachrichtigung"-mailet.
>
> Aha, där ser man. Alltid lär man sig nåt.

Samma sak för mig, fast det är ett spårningsnummmer
Dessutom är det ett spårningsnummmer som funkar både på den tyska-sidan och hos Posten.se

/Håkan

HåkanC skrev:
> Samma sak för mig, fast det är ett
> spårningsnummmer

Messerschmitt_ME109_G-14.jpg ht=435

Det är bara Johan A som är kass på tyska och inte kan hålla isär BD mailen från sina deutsche latexfreundschaft für geile brüder-nyhetsbrev. Man får alltid trackingnr. =)

davide skrev:
> nu är man 12.738,44 kr fattigare. Blev en GLT
> Race 4 för mig... Pirrigt. vill ju ha den nu!!!!

Hoppas det går bättre för dig än för mig då jag ej har sett röken av några varor ifrån B-D.de på 5veckor.

/Luuk

Jag väntar än så länge på min cykel. Men den beställde jag för ca 1 vecka sen så lite mer tid får man nog allt låta dom ta på sig tycker jag allt. Har man något stort att se fram emot. Spännande det ska bli

Jag bangade faktiskt ur i sista steget av fem i beställningsprocessen igår på grund av, eller tack vare, den här tråden. Jag kom på att jag hellre betalar en hundring extra och stöder en svensk webshop som faktiskt levererar prylarna och erbjuder service ifall man skulle till exempel, hör och häpna; vilja kontakta dem. Så tja, tack för att ni delar med er av era erfarenheter!

skaparn,
du borde väl ha hängt här tillräckligt länge för att veta att alla webbshoppar, fysiska butiker, och snart även samtliga privata försäljare på K&S har en egen tråd där folk är rasande över dålig service, taskig kommunikation, inkorrekta lagersaldon, bristande paketering osv. Efter ett tag märker man ett väldigt tydligt mönster i dessa gnälltrådar, vilket detta mönster är lämnas som övning för den intresserade.

fredrikw skrev:
> skaparn,
> du borde väl ha hängt här tillräckligt länge
> för att veta att alla webbshoppar, fysiska
> butiker, och snart även samtliga privata
> försäljare på K&S har en egen tråd där folk
> är rasande över dålig service, taskig
> kommunikation, inkorrekta lagersaldon, bristande
> paketering osv. Efter ett tag märker man ett
> väldigt tydligt mönster i dessa gnälltrådar,
> vilket detta mönster är lämnas som övning för
> den intresserade.

Givetvis är det alltid så att de som är missnöjda är högljudda, men det finns grader i helvetet. Om du jämför med vilken CycleComponentstråd som helst är det ändå brister hos BD av en helt annan grad. Just det där med total brist på kommunikation är ju något jag upplevt själv vid en tidigare affär med BD och sådant stör mig något så fruktansvärt.

Lite problem här också, en beställning som levererades ofullständig. Ingen info om restnotering eller om pengarna fås tillbaka. Inga svar på mail. Snart 4 veckor har gått.

Kan ta min historia också:

Jag beställde lite blandade gobitar i början av april. Jag har handlat hos dem flera gånger förut och alltid fått snabba besked och leveranser. I vanlig ordning kom ett bekräftelsemail inom några timmar och likaså drogs pengar från mitt konto.
Den här gången kom det inget "din order är skickad"-mail och jag mailade dem och frågade varför, om leveransen skulle dröja osv. Inget svar.
Efter typ 4 veckor damp en avi ner i brevlådan. Paketet hade kommit, men två däck var inte med, eftersom de var slut hos leverantören. Pengarna skulle jag få tillbaka på kreditkortskontot stod det också.
Det dröjde mer än en månad efter att paketet hade skickats. Och under tiden som gick fick jag inget svar på mina mail.

Jag talar och skriver tyska flytande (har bott, studerat och jobbat där) så det kan inte ha varit språkliga förbistringar.

Grejerna kom (och pengarna för det som uteblev) tillslut, men jag är ändå sur över att de aldrig svarade och att det dröjde så länge att få tillbaka degen.

Tror de hade tjänat betydligt mer om de hade bemödat sig att svara på lite mail. HAr de så sjukt mycket att göra, eller bemödar de sig inte?

De svarar normalt i telefon i varje fall. Har aldrig testat att maila.
Senast ringde jag för att jag inte hade fått "Sendungsbenachrichtigung" med något nummer. De kollade upp det och ringde tillbaka efter en timme (typ), när de hade listat ut var felet var.

Jag fick mina saker idag. Dock inga svar på något av mina fyra mail. Två prylar fanns inte i lager och har krediterats. Dom sköter sig rätt bra, men man blir ju orolig när dom inte kan svara på mail.

Får nog bli CC nästa gång, om dom har det jag ska köpa.

Jag blir lite orolig att jag inte får min cykel nu. Jag beställde cykel den 7juni. Jag fick en orderbekräftelse per epost och beloppet reserverades på mitt bankkonto. Nu har jag inte fått något paket och inget meddelande men pengarna är inte längre reserverade på kontot. Jag har provat att ringa men det går inte att komma fram. Ringde även butiksnummret men han la bara på luren. Nu är jag lite osäker på om min beställning ligger kvar eller har avbokats eftersom pengarna inte dragits och inte är reserverade längre.

Så visst de kanske har telefoner i tyskland men de är inte så villiga att använda dem.

Edit: Prata med en kompis som sa att banker oftast tar bort reserverat belopp efter 7dagar om pengarna inte dragits. Hoppas att allt går enligt planerna fortfarande.

Senast redigerad av en moderator:
JAg fick mail idag att de skickat cykeln. Beställde i söndags.

Jag beställde dock bara en cykel. pedaler och liknande beställer jag från annat håll för att förhindra att hela beställningen tar lång tid bara för att de inte har inne framdkärmen, typ...

Dhl har tydligen försökt leverera mitt paket hem till mig idag. Enligt trackingen. Har varit hemma, men inte någon som knackat på eller ringt. Vad ska man ta sig till för att få tag på sitt paket?

16.06.09 16:08 Sendung ist im Zielland eingetroffen Sendung ist im Zielland eingetroffen
17.06.09 14:29 Erfolgloser Zustellversuch (Empfänger wurde nicht angetroffen) Erfolgloser Zustellversuch (Empfänger wurde nicht angetroffen)

Synd att de inte använder dpd (posten i Sverige) längre..

Posten har flera gånger tvingat mig att hämta paket på företagarcenter, med hänvisning till portkod. Nu senast stod det "Portkod 3/6" som anledning. 2 cm ifrån den anteckningen stod det "PORTKOD: 1234 TEL 0123456778" med gigantisk fetstil. Jag tror inte ens de var här...

hmmm... hittar inte mitt paket på DHLs hemsida...

Jag aväde siffrorna som BD anger som "Parcel-No" när jag sökte på dhl.se, till vänster på sidan. är det så man ska göra?

Mvh David

davide skrev:
> hmmm... hittar inte mitt paket på DHLs
> hemsida...

Prova posten.se istället.

/Håkan

Det nummer du får i mailet kan du använda till att spåra hos tyska DHL. Fungerar ej om du går in på svenska sidan.

När paket sedan kommer in i Sverige får det ett svenskt nummer hos posten (märk EJ DHL). Detta nummer kan du få tag på genom att ringa till posten på 020-23 22 21 och uppge det tyska numret.

OK tack. för tipset. testade det men de hittade inte heller paketet. Det gör man som sagt inte när man söker på dhl.se eller dhl.de heller....

surt....

Och maila BD är ju inte så lätt heller. Inte att få svar i alla fall...

Jag ringde dem i morse på det nummer som man får i order bekräftelsen och det var helt okej service. De kollade upp när min cykel beräknades vara klar. Jag borde få den i slutet av nästa vecka ca 4veckor efter ordern lades vilket är okej nu då jag fått besked.

Beställde lite grejer förra veckan vilka kom fram i onsdags. En sak saknades men de hade satt in pengarna för den på mitt konto. Tycker de sköter sig bra.

Cykeln jag beställde för 3 veckor sedan skickades idag enligt mail. Helt okej tycker jag. De har inte dragit pengarna än vilket är konstigt. Jag beställde lite tillbehör pedaler och däck men dessa har jag inte fått någon info om och jag tycker att mer än fyra veckors leveranstid på ett pedaler som verkar finnas i lager är lite för länge om det inte finns någon info om lång leveranstid. Ska jag oroa mig för detta eller är det normalt att det tar så lång tid för enstaka standardkomponenter som inte är restnoterade. I så fall kommer jag inte beställa komponenter där mer. 3veckor för en cykel tycker jag är okej då det tydligt står att det är normal leveranstid.

Okej jag postar lite för mycket. Är ju bättre att ringa och få besked än att sitta här och gnälla. De gör så att de skickar tillbehören ett par dagar efter de skickar cykeln vilket kan vara bra att veta. Om man ska beställa en en cykel ska man göra det på en egen order och annat lösöre på en separat så slipper man vänta så länge på smådelarna.

Jag beställde en ny sadel från B-D.de i måndags och idag låg en avi om att paketet anlänt. Så det var inte vara några problem för min del i alla fall. Verkade helt normalt i alla led.

Verkar som att de flesta som har beställt en eller flera cyklar har råkat ut för konstigheter, medan de flesta som bara beställde några enstaka tillbehör har fått sina varor levererade snabbt och smärtfritt?

Davide: Har samma problem som du, har fått ett Parcel No. av bike-discount som inte hittas på www.dhl.de eller av svenska posten. Har du fått något paket ännu?

Man måste ju veta var nya cykeln befinner sig precis hela tiden :)

Jag gjorde för några dagar sedan en beställning på en Syntace Force 99 MTB-styrstam i 90mm-utförande. Bike-discount skickade igår ett mail där dom skrev att den styrstammen inte tillverkas längre (wtf?)..

Jag gick då in på webshoppen, och där hade dom tagit bort 90mm-varianten, och att det istället finns 75mm (?!), 120mm och 135mm att välja på.

Nu började det se skumt ut tänkte jag, så jag mailade Syntace själva för att bekräfta.

Tidigt imorse så hade jag fått detta svar från Syntace:

"thank you for your interest in our products. The 75mm stem has been discontinued, the 90 mm stem is available in 90, 105, 120 and 135mm."

Suck... Vad pysslar bike-discount med egentligen?

Tillbaka
Topp