Problem med Bike-Discount.de

Fick mitt paket idag. Tog 3 arbetsdagar att leverera och jag fick rätt varor i rätt kvantitet. Levererade till min dörr dessutom! Toppbetyg får bike-discount av mig.

Ni kommer INTE att få era varor fortare om ni skickar ett dussin "när fan får jag mina grejer" mail...

Senast redigerad av en moderator:
De verkar ha blivit väldigt ojämna, har bara goda erfarenheter av dem men har inte handlat sedan 2008.

CyCo däremot tänker jag nog inte beställa från igen. :(

Fick precis, hör och häpna, ett mail(!) från bike-discount. Dom får in styrstammen om 3-4 veckor. Löjligt lång väntetid, men det kan jag leva med sålänge jag får rätt längd! :)

intressant att höra det att det var fler som upplevt att man får besked från posten att de har försökt leverera paket till en men att man inte var hemma, trots att man faktikst var det!!

Tror posten drar pennor med oss!!

ang. bike-discount så beställde jag cykel för någon månad sedan inget ljud på 3 veckor men sedan dök den upp som ett brev på posten.

Inget att klaga på här alltså men det hade varit kanon om de kunde ha någon progress information undertiden man väntar.

när jag beställde från chainreactioncycles så skickades parcel via schenker i sverige? har ni kollat era fraktnr därigeom? sen kom det en taxi och lämnade mina grejjer vid dörren ;) kanske inte så bra ur miljöhänsyn men bra service tycker jag..

Supreeme, trackingnumret från ParcelForce fungerar inte på Schenkers sida, om man däremot kontaktar Schenker och anger sitt trackingnummer från ParcelForce så kan man få Schenkers nya trackingnummer som går att söka med på deras sida... jag fick svar på mailen från Schenker inom ett par timmar när jag gjorde denna förfrågan vid förra beställningen...

Men tillbaka till Bike-Discount.de då, och en lite ny fråga... jag gjorde, det i efterhand helt gigantiska, misstaget att välja Bank Transfer istället för kreditkort. Det var nu i fredags eftermiddag förra veckan som jag överförde pengarna... Nordea säger minst 3 bankdagar på hemsidan, men Swedbank säger 4-6 bankdagar.

Någon som har ett hum baserat på erfarenhet när pengarna kan tänkas komma fram till Deutsche Bank, och hur smidiga är Bike-Discount.de vid den här typen av betalning, eller ska man räkna med 1-2 extra dagars handläggning hos dem också för att matcha vilken betalning som gäller vilken order?

Niko/Frost skrev:
-------------------------------------------------------
> Supreeme, trackingnumret från ParcelForce
> fungerar inte på Schenkers sida, om man däremot
> kontaktar Schenker och anger sitt trackingnummer
> från ParcelForce så kan man få Schenkers nya
> trackingnummer som går att söka med på deras
> sida... jag fick svar på mailen från Schenker
> inom ett par timmar när jag gjorde denna
> förfrågan vid förra beställningen...
>
>
> Men tillbaka till Bike-Discount.de då, och en
> lite ny fråga... jag gjorde, det i efterhand helt
> gigantiska, misstaget att välja Bank Transfer
> istället för kreditkort. Det var nu i fredags
> eftermiddag förra veckan som jag överförde
> pengarna... Nordea säger minst 3 bankdagar på
> hemsidan, men Swedbank säger 4-6 bankdagar.
>
> Någon som har ett hum baserat på erfarenhet när
> pengarna kan tänkas komma fram till Deutsche
> Bank, och hur smidiga är Bike-Discount.de vid den
> här typen av betalning, eller ska man räkna med
> 1-2 extra dagars handläggning hos dem också för
> att matcha vilken betalning som gäller vilken
> order?

Ring Schenker i Helsingborg så får du korrket trackingnummer på en minut i stället för att vänta på mailsvar :-) t

Positivt omdöme för senaste försändelsen från Bike-discount. Beställde i helgen, fick paketet i går. Så mycket snabbare går det nog inte att få :) fast det skall erkännas att det var enbart standard slitprylar som de nog alltid har på hyllan :)

Värre var det förra sommaren när jag beställde nya MTB-pjuck inför TransPortugal. Det tog 2-3veckor och jag fick dem inte förränn efter tävlingen :(

I övrigt har jag bara positiva erfarenheter från tidigare beställningar. Handlar faktiskt mest från dem.

FYI:
La en beställning på 8 varor kvällen den 28e Juni, fick idag besked att de lämnat deras hus. Lite drygt en veckas "pack"-tid för min del alltså, inte jättesnabbt, men ok får man väl säga.

Jag beställde en cykel den 24:e, fick information om att den var på gång att skickas och ett trackingnummer den 30:e. Den 1:e dök den upp på DHL.de:s godssökning, men tyvärr slutade den röra på sig den 3:e. Har hört av mig till DHL idag för att få besked om vad som hänt men inte fått svar ännu. Men imorgon bär det av på två veckors semester så den bör väl vänta på mig när jag kommer hem, allt annat vore väldigt illa :)

Jag fick min cykel ca 2 veckor efter beställningen. Mitt problem med at söka efter paketet låg mer hos DHL tydligen.

Pratade me BD och fick snabb och bra service. Jag kommer handla från dem igen!

Beställning i söndags. Igår tisdag hade Posten försökt leverera. Idag onsdag låg det en avi i brevlådan att jag kunde hämta paketet på Postens företagscenter.
2 arbetsdar från beställning i Tyskland tills att paketet kunde köras ut till mig kan jag inte klaga på.

Med undantag för att jag inte fick nåt leveransmail så jag ångestfyllt kunnat följa paketet online, så har hela kedjan (B-D & DPD/Posten) skött sig exemplariskt. Jag hann inte ens skriva något i "vänta på paket"-tråden!

Nu blir det nog en cykeltur med nya skor & pedaler.

bikediscount.jpg ht=436

Sprockets skrev:
> Beställning i söndags. Igår tisdag hade Posten
> försökt leverera. Idag onsdag låg det en avi i
> brevlådan att jag kunde hämta paketet på
> Postens företagscenter.
> 2 arbetsdar från beställning i Tyskland tills
> att paketet kunde köras ut till mig kan jag inte
> klaga på.
>
> Med undantag för att jag inte fick nåt
> leveransmail så jag ångestfyllt kunnat följa
> paketet online, så har hela kedjan (B-D &
> DPD/Posten) skött sig exemplariskt. Jag hann inte
> ens skriva något i "vänta på paket"-tråden!
>
> Nu blir det nog en cykeltur med nya skor &
> pedaler.

det är nästan värre o maniskt sitta o uppdatera tracking sidan....

Jag fick min cykel efter 5veckor och jag kunde ringa och få beräknat leveransdatum. Jag beställde en radon cykel och jag är mycket nöjd med kvaliteten. 5 veckor är okej på en cykel för det priset så jag kommer beställa där fler gånger. Paketet levererades med posten in sverige.

captain8track skrev:
> det är nästan värre o maniskt sitta o uppdatera
> tracking sidan....

online_package_tracking.png

Så, då har jag återigen fallit till föga för deras förträffliga priser. Senast så valde de att inte leverera hela min order så frakten blev ungefär halva kostnaden, men jag ger dem en ny chans. Återkommer med min framgång.

Jag hde fel ang leveransmail. De hade skickat ett som mitt mailpogrom lade i spamfoldern. Fan! Här missade jag en chans att sitta och uppdatera trackingsidor!

Jag beställde nyss en cykel och lite grejer från bike-discount. Klickade i kortuppgifter o bekräfta med min kod från banken. När detta va färdigt kom det upp nåt på tyska. Jaha tänkte jag och gick tillbaka för att jag tänkte om ja skrivit in fel ccv. Sedan kollar jag min internetbank och ser att dom dragit 16k! På sidan står det att ja inte lagt någon order och har inte fått någon bekräftelse :(

hoffarn skrev:
> Jag beställde nyss en cykel och lite grejer från
> bike-discount. Klickade i kortuppgifter o
> bekräfta med min kod från banken. När detta va
> färdigt kom det upp nåt på tyska. Jaha tänkte
> jag och gick tillbaka för att jag tänkte om ja
> skrivit in fel ccv. Sedan kollar jag min
> internetbank och ser att dom dragit 16k! På sidan
> står det att ja inte lagt någon order och har
> inte fått någon bekräftelse :(

Skicka ett mail och sitt lugnt i båten. De är seriösa.

Får kontakta dom på Måndag. Läste om nån annan som haft liknande problem och det hade ordnat sig utan problem! Men blev riktigt nojjig där en stund :)

marr skrev:

> Skicka ett mail och sitt lugnt i båten. De är
> seriösa.

Jovars, men inte överdrivet skickliga i transaktionerna. Jag returnerade en vara. De krediterade mig dubbelt. Sen ville de ha tillbaka överskjutande. Jag betalade tillbaks. 2 månader senare krediterade de mig igen. Efter det har det varit lugnt.

Tillbaka
Topp