Problem med granne pga ljud från min Trainer

Jag har ingen teknisk lösning men prata med hyrsevärden. Bara för att han klagar har han inte rätt. Vissa tror dock det... Dessa personer ger sig "aldrig" utan kommer alltid hitta något nytt. Förklara läget (sakligt) och be om råd. Säger de nej så ifrågasätt rimligheten. Får du inte heller dammsuga, laga mat, se på TV? När du har OK där så förklara lika vänligt för grannen att du kan anpassa ditt schema men att du kommer fortsätta och det får han leva med. Ger han sig inte är han problemet och det får hyresvärden ignorera eller hantera, men inte längre ditt problem.

Det är ju ändå udda att inte trainertillverkare har tagit upp det här när det verkar vara ett vanligt problem. Ser framför mig reklam som "den tystaste trainern, nu 24% tystare på 40k TT." Bilder med trainergubbar och gummor som har sina partners, hundar, bebisar liggandes sovandes bredvid när nattens intervaller avklaras, grannar som sover genom distanspass på +3h.

Det är ju ändå udda att inte trainertillverkare har tagit upp det här när det verkar vara ett vanligt problem. Ser framför mig reklam som "den tystaste trainern, nu 24% tystare på 40k TT." Bilder med trainergubbar och gummor som har sina partners, hundar, bebisar liggandes sovandes bredvid när nattens intervaller avklaras, grannar som sover genom distanspass på +3h.
Dare2ride verkar ha det som USP:
"The DARE2RIDE FUEGO 1.0 is only 52dB at 30KPH. 52dB is about as loud as an indoor fan."

Det stämmer, han verkar speciell, idag skrev han en stor text och sa att han inte kunde läsa en bok eftersom ljudet från min trainer störde honom. Samtidigt sov min son, 40 dagar gammal, bredvid mig när jag trampade hårt med en peloton på zwift.
Konstig. ?
Inte så konstigt. Sonen sov ju.

Tycker det är självklart att fixa ljudisolering och trainer så den inte stör grannarna när den används så mycket.

Tillbaka
Topp