Problem med Kind Shock i950r

cine

Medlem
Har precis fått hem en KS i950r justerbar sadelstolpe. Inledningsvis fungerade den utan problem och jag fick ut full slaglängd, dvs 12.5 cm. Första gången i skogen fick jag dock inte ut full slaglängd då den bara åkte upp cirka 8 cm och så har den varit sedan dess. Det går att med handkraft dra upp den de sista centimetrarna men så fort jag släpper sadeln i toppläget känns det som om ett vakuum drar tillbaka den till 8 cm-nivån.
Det är inte remoten som är problemet eftersom det är likadant om den kopplas bort.
Är det någon som har ett förslag vad det är som är fel? Eftersom den är köpt i Tyskland fixar jag hellre felet själv än skickar tillbaka den med tanke på tiden det kommer att ta.

Tack på förhand

Min har varit lite "trög" ibland med att åka tillbaka till maximal höjd efter att den varit komprimerad. Om jag trycker till den en extra gång med rumpan (med remoten intryckt) har den dock alltid återgått till maximal höjd igen. Jag antar att detta inte löser ditt problem?

Har du testat att laborera med wire-spänningen? Här finns annars en video som visar hur man tar isär och servar:

Jag som ska köpa likadan börjar man tveka nästan! Men 9 av 10 kanske fungerar som allt annat.
Hittar dock inte 30.9 modellen.
Enda bråk jag vet är att smuts/jord hindrat att vajern inte kunnat komprimera armen.

Vart köpte du din?

Jag köpte också en KS i950r från Tyskland och min slutade också att fungera på första turen. Jag skickade tillbaka den, fick den reparerad, och sedan dess har den fungerat.

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1359370/1744245#msg-1744245

Jag hade dock inte exakt samma problem.
Det ska gå att justera hur snabbt den åker upp genom att skruva på den röda ringen.

Du kan också prova att söka på forums.mtbr.com. Där är det många som skriver om problemen med de här sadelstolparna.

Här är t ex någon som beskriver hur man plockar isär den i mindre beståndsdelar än vad som beskrivs i manualen:

http://forums.mtbr.com/all-mountain/ks-i900-fixed-fully-rebuildable-home-693843.html

Vet dock inte om det är en bra idé eller om det löser ditt problem.

Edit:

Det här kanske kan vara nåt?
http://forums.mtbr.com/all-mountain/ks-i950-end-front-695135.html

Senast ändrad:
Köpte den genom Bikediscount. Har sedan tidigare 27.2 varianten och den har fungerat helt felfritt så därför är jag lite konfunderad när den nya strular på direkten.

Har precis samma problem på min. Den går inte riktigt ända upp om den varit i botten. Men en extra liten knick så åker den upp. Det här problemet har dock dykt upp först senaste veckan efter ganska intensivt användande sedan i juni. Fram tills nu har den funkat klockrent.

27.2-varianten försvann rätt snabbt från marknaden för att nästan alla fick problem så du har nog haft lite tur med den.. ska komma tillbaka nu dock.

Försökte köpa en i augusti och det var stört omöjligt.

Tillbaka
Topp