Problem med lock på Fox Float DPX2

Morrez

Medlem
Jag har en Fox Float DPX2 som lock funktionen verkar gått sönder på…

själva dämparn i sig är inte använd mkt. ( köptes förra sommarn)

Men när jag vrider den från öppet till låst läge, så märks ingen skillnad. Trycket i dämparn är korrekt o allt sånt.. Det har funkat förut…

har ni några bra tips på vad det kan vara? Eller vad jag kan göra för att åtgärda problemet?

Jag har en Fox Float DPX2 som lock funktionen verkar gått sönder på…

själva dämparn i sig är inte använd mkt. ( köptes förra sommarn)

Men när jag vrider den från öppet till låst läge, så märks ingen skillnad. Trycket i dämparn är korrekt o allt sånt.. Det har funkat förut…

har ni några bra tips på vad det kan vara? Eller vad jag kan göra för att åtgärda problemet?
Jag har haft ett liknande problem men lyckades inte lösa detta själv. Bakdämparna har både luft och gas i sig. Har den låst sig så som du beskriver måste reglaget kanske bytas och då måste man fylla på med gas som jag förstått. Gas har jag aldrig fyllt på själv. Vet dock att Trekk Cykelverkstad i Göteborg fixar även detta om du är i deras närhet.

Jag har haft ett liknande problem men lyckades inte lösa detta själv. Bakdämparna har både luft och gas i sig. Har den låst sig så som du beskriver måste reglaget kanske bytas och då måste man fylla på med gas som jag förstått. Gas har jag aldrig fyllt på själv. Vet dock att Trekk Cykelverkstad i Göteborg fixar även detta om du är i deras närhet.
Okej, trist :(
Men tack för svaret samt tipset!
Får höra mig för på cykel verkstad, bor i Sthlm tyvärr..

Frågade min lbs en liknande fråga. Han sa att efter användning låser dom dåligt o att d e ba att leva me d. Men, jag säger inte att d inte e nåt fel på just din dämpare. Eftersom du beskriver att den inte stänger till lite ens så skulle d kunna va nåt fel

Okej, trist :(
Men tack för svaret samt tipset!
Får höra mig för på cykel verkstad, bor i Sthlm tyvärr..
Både Cykelcity och Specialized (SCS) har allt som behövs. Iaf sett till verktyg.

Men kan starkt rekommendera @Preacher (Dvs Trekstore GBG), sjukt trevligt bemötande när jag köpt saker av dom (Smashpot bla). Kan rekommendera hans Instagram oxå, sjukt kul. ???

Tillbaka
Topp