Problem med polar flow

Rollo60

Medlem
Problem med polar flow
Kör med V650 polar och har tröttnat på
problem med att synka med polar Flow.
Nån som vet vad som händer om man raderar kontot. Funkar cykeldatorn ändå?
Är flow bara för att gå in och kolla passet m.m
Lever datorn sitt eget liv??
Novis undrande

Problem med polar flow
jag har varit en väldigt trogen Polar-människa ända sen 2002, men förra året gav jag upp Polar och köpte en Wahoo istället för att Flow fanimig aldrig funkade som det skulle!

Problem med polar flow
Nej tröttnat jag också. Hur synkar du den???
Allt funkar automagiskt utan besvär och utan någon som helst arbetsinsats bara efter att ha skapat ett konto och loggat in på telefon och pc en gång. Inom 30 sek efter avslutat pass så är det klart och uppladdat i Strava. Det enda jag är ute efter helt enkelt. Ungefär som jag förväntar mig att appar och teknik ska funka är 2023, dvs idiotsäkert och därmed lämpligt för mig.

Problem med polar flow
Jo men flow funkar ju också normalt sätt. Tror jag fått starta om telefonen ibland för att det ska funka. Eventuellt reseta klockan någon gång. Minns inte. Det är dock bara en enkel m400
Njae, inte för mig. Haft två ”moderna” Polarprodukter (v650 cykeldator inköpt ca 2016och en klocka v800 inköpt ca 2017 tror jag) - båda funkade besvärsfritt med synk till telefon och dator (flera olika) fram till ca 2020, men därefter strulade det jämt. Kunde funka ett tag efter någon ominstallation men sen sket det sig snart igen för mig med synkning. Helt enkelt inte idiotsäkert.

Problem med polar flow
Jo men flow funkar ju också normalt sätt. Tror jag fått starta om telefonen ibland för att det ska funka. Eventuellt reseta klockan någon gång. Minns inte. Det är dock bara en enkel m400
Har försökt men min dators webbläsare conectar inte längre med polar inte telefonen heller. Nåt har hänt. Orkar inte bry mig mer.

Problem med polar flow
V800 har jag. Är det samma system med att man viker upp en flärp för att ansluta till datorn? Rengör noga - och ganska ofta - klockans anslutningspunkt såväl som tången du häktar på.

Problem med polar flow
Min fru har en Polarklocka som synkar trådlöst. Det verkar som om finnarna inte alltid hinner verifiera sin mjukvara när apple släpper en ny version av ios. Men det brukar komma en uppdatering som fixar synkningsproblemet inom några timmar.
Se till att du alltid har senaste version av flow på telefonen och firmware på,klockan/cykeldatorn. Slå på autouppdatering om du inte har det.

Problem med polar flow
Själv fick jag nog av Polars usla produkt och deras oerhört arroganta och dåliga support.
Lösningen på mitt problem var att sälja min V650 och köpa en Garmin istället.
Polar tänker nämligen inte hjälpa till när man har en V650 och en Androidmobil.
Det enda de kunde prestera var att skicka samma pdf om och om igen samt medvetet missförstå/ignorera mina svar trots en väldigt detaljerad redogörelse för vad som inte fungerade.
Åter till ämnet.
Datorn fungerar utan Flow men du kan inte göra något med datat.

Problem med polar flow
Finns det något sätt att kontakta polar på telefon? Min flow har slutat fungera, och osupporten har under två månader frågat mig om jag har provat att återställa lösenordet. Mer intresse än så finns inte. Jag är obegåvad när det gäller teknik och behöver prata med en människa. Även om de pissar mig i ansiktet på telefon så vill jag pissa tillbaka lite. Och om ni tror att det här är något rättshaveristiskt gnäll tror ni helt rätt.

Problem med polar flow
Finns det något sätt att kontakta polar på telefon? Min flow har slutat fungera, och osupporten har under två månader frågat mig om jag har provat att återställa lösenordet. Mer intresse än så finns inte. Jag är obegåvad när det gäller teknik och behöver prata med en människa. Även om de pissar mig i ansiktet på telefon så vill jag pissa tillbaka lite. Och om ni tror att det här är något rättshaveristiskt gnäll tror ni helt rätt.
Osäker på om tel nr fortfarande fungerar.

Bilagor

• IMG_3689.jpeg
    IMG_3689.jpeg
    28.4 KB · Besök: 56
Problem med polar flow
Hallo. Har haft samma problem med min V650 fick ingen respons från polar. Påstod att min dator var för gammal. Helt plötsligt funkade det inte med flow. Bytte till Garmin och problemet var löst. Men polaren funkar utan konto och du kan se det du gjort ändå men det blir ju kvar i cykeldatorn. Du kan inte spara det på kontot. Vet inte hur mycket man kan spara i historiken men den funkar ändå
Lycka till. ?‍♀️??‍♂️?‍♀️??‍♂️?‍♀️

Problem med polar flow
Hallo. Har haft samma problem med min V650 fick ingen respons från polar. Påstod att min dator var för gammal. Helt plötsligt funkade det inte med flow. Bytte till Garmin och problemet var löst. Men polaren funkar utan konto och du kan se det du gjort ändå men det blir ju kvar i cykeldatorn. Du kan inte spara det på kontot. Vet inte hur mycket man kan spara i historiken men den funkar ändå
Lycka till. ?‍♀️??‍♂️?‍♀️??‍♂️?‍♀️
Skumt. Syncade min v650 senast för 3veckor sen. Funkade helt utan problem.

Problem med polar flow
Jag hade samma problem som du @jonte987 fick det att funka om jag tog bort appen,startade om telefonen,installerade igen då gick det att synka en gång.
Polars support är nog den sämsta support jag någonsin haft med att göra.
Totalt ointresserade av att lösa problem och skickar bara samma pdf om och om igen trots att man levererat en komplett felskrivning.
Du är inte ensam om upplevelsen.
Själv blev jag så less att jag sålde min och köpte en Garmin....

Tillbaka
Topp