Problem med Rockshox Deluxe RT3 reaktive thru shaft 2019 bakdämp efter egen service

kreator

Medlem
Problem med Rockshox Deluxe RT3 reaktive thru shaft 2019 bakdämp efter egen service
Har en Trek slash 8a med en Rockshox luft dämp bak. Tänkte att jag skulle vara händig och servra den själv.
Allt gick bra och tyckte inte att det var några problem. Aldrig servat en luft bakdämp men kände inte att det var svårt. Bara att följa Rockshox egna howto MEN nått måste ha gått fel.
I början så var allt som det skulle men nu när jag skulle låsa den med den lilla .... spaken så blir det ingen skillnad hur jag än ställer in den. Compression funkar inte heller hur jag än ställer den. Dämpen känns nu som den fastnat i ett prepedal läge.
När jag tömmer all luft så känns det som det fortfarande är luft i. Dvs jag kan inte bara trycka ihop den helt.
Försöker kolla på hur compression och lås spaken faktiskt funkar men jag kan inte se det riktigt på den howto som jag följde.
Så! Ska jag våga plocka isär den fast det känns som det är lite luft kvar med risken att den sprängs i mitt ansikte?
Ska jag se mej besegrad och kass och inse att det är över min nivå att servra bakdämpen och lämna in den?
Är det någon som känner att dom vet exakt vad det skulle kunna vara för fel och det är bara att fixa genom att ......?

Nu var det ju ett tag sedan men ja, det gjorde det. Tog isär allt och satte ihop utan att hitta något fel och på ett magiskt sätt så funkade allt efter det.

Nu var det ju ett tag sedan men ja, det gjorde det. Tog isär allt och satte ihop utan att hitta något fel och på ett magiskt sätt så funkade allt efter det.
Ok vad skönt att det löste sig.
Jag råkade nämligen ut för samma sak och gjorde samma sak som du. Men innan jag plockade ihop den så komprimera dämparen. Den var väldigt trög men gick till slut att trycka ihop.
Troligtvis hade jag tömt dämparen på luft för fort vilket ledde till att luft kom in på fel sida.

Tillbaka
Topp