Problem med stänkskärmar och vinterdubben

• Trådstartare Trådstartare RN
  • Start datum Start datum

RN

Aktiv medlem
Jag har någon form av SKS-skärmar, tror det är longboard, på min slaskvädercykel och framhjulet skrapar i någonstans men när jag lyfter upp framhjulet och snurrar så går det fritt.
Alltså, jag behöver hjälp att felsöka detta, hur bär jag mig åt.
Jag har ett par teorier av olika grad av sannolikhet
1) Däcket får annan form när jag lägger deciton på cykeln och putar ut mer åt något håll (lätt osannolikt ändå för det är inte ett konstant skrapande utan mer rr rr rr rr)
2) Något rör sig väldigt mycket på skärmen, inte heller helt sannolikt för det är för cykliskt (ingen mening att skämta här)
3) några dubbar sticker ut mer än andra, ja... jag vet inte
4) däcket sitter lite ojämt på fälgen (oklar sannolikhet)

Grundproblemet är väl egentligen att det är för tajt mellan skärm och däck, men jag hade inte dessa problem med biltemaskärmarna, är de verkligen bättre på att få ut allt från däcken?

/R

Hjulet flexar kanske lite i sidled. Cykeln lutar lite i sidled varje gång du trampar nedåt på en pedal och då blir det en sidokraft på hjulet. Blir det mer om du ställer dig upp och bryter?

min upplevelse är att det oftast är i avslutet närmast vevpartiet som skärmen flexar mest. Kolla hur tight det är där och säkerställ också att inte skruvarna släppt. Utan loctite så har de en förmåga att skruva upp sig ganska fort och skapa rassel oregelbundet

Tillbaka
Topp