Problem med Thule Velocompact

Problem med Thule Velocompact
Har en Thule Velocompact 927 som jag i år inte får att låsa över dragkulan på bilen.
Den är svårare än tidigare år att få ner över dragkulan, men helt omöjlig att låsa. När jag trycker ner spaken för att låsa den över dragkulan, så trycks den upp och låser över dragkulan istället. Känns mao som att hållaren inte kommer ner tillräckligt långt. Någon annan som haft samma problem och har en teori om en lösning?
 
Problem med Thule Velocompact
Jag har begränsad erfarenhet av plattformshållare. Hur ser de ut om du vänder på stället? Kan det vara någon del som kärvar och behöver smörjas för att röra på sig?
 
Problem med Thule Velocompact
Ta en bild på hur det ser ut på ditt ställ. Kan folk jämföra med hur det ser ut på deras ställ och det kanske något är fel på ditt ställ.
 
Tillbaka
Topp