Nickepicke
Medlem
Problem med Thule Velocompact
Har en Thule Velocompact 927 som jag i år inte får att låsa över dragkulan på bilen.
Den är svårare än tidigare år att få ner över dragkulan, men helt omöjlig att låsa. När jag trycker ner spaken för att låsa den över dragkulan, så trycks den upp och låser över dragkulan istället. Känns mao som att hållaren inte kommer ner tillräckligt långt. Någon annan som haft samma problem och har en teori om en lösning?
Den är svårare än tidigare år att få ner över dragkulan, men helt omöjlig att låsa. När jag trycker ner spaken för att låsa den över dragkulan, så trycks den upp och låser över dragkulan istället. Känns mao som att hållaren inte kommer ner tillräckligt långt. Någon annan som haft samma problem och har en teori om en lösning?
