Problem Wahoo Kickr

JoGu

Medlem
Problem Wahoo Kickr
Hej, har letat snabbt men inte hittat ett svar på forumet. Finns säkert så blir lika tacksam för guidning som svar.

Har problem med obalans i svänghjulet. Tänkte därför kontrollera lagren men får nu inte bort nedre hjulet remmen går runt. Alltså det hjulet som sitter på axeln till svänghjulet med en kil. Nån som varit med om samma problem och löst det utan att göra allt för stor åverkan?

Mvh Jonas

Problem Wahoo Kickr
Vad säger Wahoo support? Jag har fått bra hjälp flera gånger på garantin.

Om du inte har någon garanti så finns det flera personer som lagt upp instruktioner på youtube. Inget direkt tips dock, men sök på just din modell så kanske du hittar något.

Problem Wahoo Kickr
Om du tagit bort remmen så att svänghjulet snurrar fritt kan du balansera det med blytejp. Principen är samma som att balansera ett mc-hjul.

På dom tidigare versionerna sitter remmens drev gängat direkt på svänghjulets axel. Det spänns när du trampar, så det kan sitta hårt. Vet inte om det är samma på dom nyare dock

Senast ändrad:
Problem Wahoo Kickr
Wahoo support är sjukt generös. Tur det efter dom lagt ner rgt ..:(
Jag fick nyss en ny v6 efter min v5 inte funkade under 10°c fast jag köpt den begagnad av en som köpt den av konkursade cykelkraft för över 3 år sen ..

Problem Wahoo Kickr
Stort tack för svar. Jag tror inte den är gängag efter att sökt på lite youtube utan verkar ha fastnat.
Jag skickar en fråga till supporten även om den har några år på nacken.
Tack för alla tips!

Tillbaka
Topp