Problemet med Pods

ttfh

Aktiv medlem
Problemet med Pods
Airpods alltså, eller egentligen alla lurar.

Man kommer ikapp en gångtrafikant och plingar/tjoar/gör lite brake squeal, men det hjälper inte för dom har poddarna i öronen och hör ingenting. När man så kör om får dom en paroxysm, viftar med armarna och gör läten som uttrycker den kränkning dom blivit utsatta för.

Finns det ens nån lösning?

Problemet med Pods
fe30f8e2-f06a-483f-a2f5-3e6e728ef778.jpeg

Problemet med Pods
Jag tycker att jag blir bättre och bättre på att föregå med gott exempel i trafiken och ta det lugnt och fint och inte hetsa upp mig i onödan. Visar hänsyn, är glad och trevlig och utgår från att jag som cyklist representerar alla cyklister. Men när folk medveten har stängt av all kommunikation med omvärlden förtjänar de fanimej det bryska uppvaknandet det innebär att en cyklist swishar förbi "från ingenstans". Det är såklart inte rätt att skrämma folk fullständigt, men om de får med sig en liten tankeställare om att det nog är bra att höra och se sina medtrafikanter tror jag att det är en bra grej.

Vi ska inte gå in på de som både kör hörlurar OCH tittar på telefonen samtidigt...

Problemet med Pods
. Det är såklart inte rätt att skrämma folk fullständigt, men om de får med sig en liten tankeställare om att det nog är bra att höra och se sina medtrafikanter tror jag att det är en bra grej.

Vi ska inte gå in på de som både kör hörlurar OCH tittar på telefonen samtidigt...
Problemet är väl att dessa ”gångare” inte ser sig som trafikanter utan dräller omkring lite hur som helst.

Tillbaka
Topp