Protestera! ComHem tar bort Eurosport ur sitt utbud

Jensen: Finns möjlighet för Dig att installera digitalbox och på så sätt komma åt den åtråvärda kanalen? Jag hoppas verkligen det!

Och dem vet inte ens själv vad gäller. Har fått tre olika svar på tre efterfrågor hur det är med vår fastighet.

Nu tänkte jag se fram emot och förbereda mig för att titta på Vueltan imorgon med chips och öl i sofan, sätta på TV'n och sen bli RIKTIG förbannat om det bara är natt i Spanien.

Senaste utskicket jag fick sade att Eurosport/2 kommer att finnas i digital form och kan köpas för 29/mån, blev inte helt klar över om huruvida det skulle ingå i paketet jag har... Men man får väl se i morrn.

Åh, nej! Jag känner verkligen med Dig, Skaparn! Var själv jätterädd för att hamna i samma situation, men ringde för en tid sedan till Com Hem för besked. Fick då en god nyhet, nämligen att vi som bor i f.d. UPC-hus kommer att fortsätta få njuta av Eurosport. Jag blev förstås väldigt glad, men sörjer ändå med alla som inte har samma tur. Du måste skaffa digitalbox nu, eller hur? Hoppas att det ordnar sig! Håller båda tummarna jättehårt! Här rullar Eurosport på så fint, just nu är det friidrott, och kl. 16.30 vill jag bänka mig för etapp 1 i Vueltan.

Senast redigerad av en moderator:
ja tv4 sport verkar ju vara skitbra, nu är det en programtablå som rullar. kvalitetskanal. där de inte kan fylla upp hela sändningen me sport. SKIIIITTKANAAAAALL.

dessutom då verkar det enbart vara repriser o gammal sport.

Jag såg också den rullande menyn. Förbättring för de flesta stod det väl i nåt utalande från com hem? Jävlar vilken förbättring. Enda fördelen jag kan komma på är att man slipper vara frustrerad över att damtennisen drar över tiden.

Typiskt nog räcker det inte med small paketet för att få tillbaka Eurosport, och då kan man lika gärna skaffa large som kostar lika mycket som medium paketet...
Nyss Eurosport gratis, numera för 199/månaden :-(

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Typiskt nog räcker det inte med small paketet
> för att få tillbaka Eurosport, och då kan man
> lika gärna skaffa large som kostar lika mycket
> som medium paketet...
> Nyss Eurosport gratis, numera för 199/månaden
> :-(

Man kan köpa Small, och sen lägga till endast eurosport. Då blir det 68:- per månad.
I princip alla kanaler, finns ju som tillvalskanaler. ( Cykel till pappsen, Extreme till 10-åringen som gillar skate, BMX och dirtbikes och disney channel till småtrollen )
En fördel, är ju att man då kan köpa eurosport bara under säsong ( april - oktober ), om det är för endast cyklingens skull man gillar den kanalen. Själv kikar jag också en del på europsort 2, och viasat sport, som på framförallt våren kör en hel del cykel.

Jag köpte ett sånt där rackarns large paket. Tok många kanaler som jag aldrig kommer att titta på, fast jag fick Playboy Channel :-)

Rock skrev:
> Jag köpte ett sånt där rackarns large paket.
> Tok många kanaler som jag aldrig kommer att titta
> på, fast jag fick Playboy Channel :-)

ESPN Classic ingår i Large paketet. Den är bättre än Playboy ( nästan )
Där visar dom en hel del cykel emellanåt, och då främst historiska reportage. För nåt år sen körde dom 3 st halvtimmesprogram som handlöade om Girots historia. Då fick man bland annat se Gösta Fåglum stå på podiet.
Kolla deras hemsida ibland, http://www.espnclassic.com/home.php, och sök på "cycling"
I September visas:
Great Sporting Duels Cycling: Anquetil/Poulidor
Legend on Legend: Hinault v Merckx 1
Great Sporting Duels cycling: Eddy Merckx/Luis Ocana
Legend on Legend Hinault v Merckx 3
( säkert är det nån med nr 2 också? )
Sports Century: Lance Armstrong Prod Year 2003
Cycling - Jan Ullrich, Shadow and Light

Var lite observant på att deras tider inte alltid verkar stämma i programguiden.

Jaha, då var det slut med Eurosport på comhem här också... :-( Blir väl dags att skaffa en dreambox då, så man kommer lite billigare undan kanske...

/Leo

Jag ringde supporten för Com Bort idag och fick beskedet att jag bor i en sån där kåk där gamla UPC fanns förut och då får man tydligen behålla Eurosport av ngn anledning, det har jag såklart ingenting emot. Jag passade ändå på att säga vad jag tyckte om TV4 sport (golf, allsvensk korpfotboll) vs Eurosport och sände en tanke till de som inte har sådan flax som jag tydligen har.
Om det krisar så är ni välkomna förbi o kolla på Eurosport ;).

Faan va bra kommer inge vettig från den kanalen ändå, bara massa fjollboll, aldrig nån motorsport, SPECIELT ingen motocross, kanske 10 min / vecka. O när de väl kommer något om 2 hjul så är de alltid racer cykling, hur skoj är det? de roligaste är att se när dom trillar o slår sig ordentligt.

Mx_Hansen skrev:
> Faan va bra kommer inge vettig från den kanalen
> ändå, bara massa fjollboll, aldrig nån
> motorsport, SPECIELT ingen motocross, kanske 10
> min / vecka. O när de väl kommer något om 2
> hjul så är de alltid racer cykling, hur skoj är
> det? de roligaste är att se när dom trillar o
> slår sig ordentligt.

så du tycker att det ä bättre att de inte visar nån cykel alls då? eurposrt må sända lite mtb, men ibland sände de i alla fall nått. tv4 sport kommer garanterat inte sända nå cykel alls, som det ser ut nu, så sänder de inte ens aktuella saker, utan bara de gamla sändningarna de kommit över billigt, som ingen annan vill ha.

racer är mycket större än mtb, därför sänds mer racer än mtb, MEN om man inte ens sänder racer, så kommer man defenetivt inte sända nå mtb

www.cycling.tv har väl en väldigt massa racertävlingar, är inte säker på att dom är live dock, nån insatt kan ju kolla ;), jag bara kollar trial å bmxtävlingarna.

ja fattar ingenting.. E d bara jag som fortfarande har eurosport kvar?? jag har iof både digitalt o analogt men kanalen ligger kvar på det analoga.. skummt

Va fan.Satte precis på våldsportkanalen tv4sport.
De visar virtual gp.
Tv-spelsrally=D
Vilken djävla dyngkanal

Protestera! USA bedriver sen våren 2003 ett illegalt krig mot Iraks folk. Nu när ni har protestångan uppe så kan ni göra det rätta som varken den tidigare sosseregeringen eller nu borgarregeringen vägrar göra, rädda miliontals människor från död, förtryck och cykelstöld.

Kaijan skrev:
> Va fan.Satte precis på våldsportkanalen
> tv4sport.
> De visar virtual gp.
> Tv-spelsrally=D
> Vilken djävla dyngkanal

Lägg till avsnitt av amerikanska Gladiatorerna från 80-talet...

luckyrecumbent skrev:
> Protestera! USA bedriver sen våren 2003 ett
> illegalt krig mot Iraks folk. Nu när ni har
> protestångan uppe så kan ni göra det rätta som
> varken den tidigare sosseregeringen eller nu
> borgarregeringen vägrar göra, rädda miliontals
> människor från död, förtryck och cykelstöld.

Vad är ett illegalt krig? Är legala krig bättre isf?

Jag tror att luckyrecumbent menar att man bara får protestera om en sak, nämligen den viktigaste saken.

korvexe skrev:
> Vad är ett illegalt krig? Är legala krig bättre
> isf?

Det första Gulfkriget 91-92, för att använda ett exempel, var ett legalt krig då det var sanktionerat av FN. Invasionen av Afghanistan var kanske inte sanktionerat av FN (som jag minns) men där hävdade USA att de blivit angripna först av Al Qaeda/Talibaner vilket gav dem rätten att besvara angreppet (intressanta här är att inga bevis för detta har lagts fram, men bevis schmevis om man är störst på skolgården..).

Bättre? Det beror hur man ser på det och om det är ur en drabbads ögon.

BFS skrev:
> Jag tror att luckyrecumbent menar att man bara
> får protestera om en sak, nämligen den
> viktigaste saken.

Tror du det för att du generellt bara klarar av att göra en sak i taget, eller?

Nu börjar större upphandlare rösta med fötterna. Se sista meningen i ressreleasen..

Published: 11:44 29.10.2007 GMT+1 /HUGIN /Source: Tele2 Sverige AB /SSE: TEL2S /ISIN:

Tele2 vinner ett av Sveriges största TV-avtal

- Tele2 tar över 12 000 hushåll i Växjö från Com Hem
Tele2 vann upphandlingen att leverera kabel-TV för Växjöhem AB och Hyresbostäder i Växjö AB, två av de större fastighetsägarna inom SABO. Totalt är det 12 000 hushåll som Tele2 kommer förse med kabel-TV. Ordern är initialt värd över 30 miljoner kronor och avtalet löper på tre år. Hyresgästerna kommer att få tillgång till ett utbud med sammanlagt ca 120 TV-kanaler och kan ta del av Tele2s Triple Play erbjudande, det vill säga även bredband och telefoni.

- I och med att vi har vunnit det här stora avtalet kommer vi att satsa stort på Växjö och erbjuda även övriga hushåll på orten ett flexibelt TV-utbud till konkurrenskraftiga priser, säger Martin Cullberg, ansvarig för kabel-TV på Tele2.

Avtalet med Växjöhem AB och Hyresbostäder i Växjö AB är ännu ett i raden av SABO-bolag som under senaste tiden valt Tele2 som leverantör av kabel-TV, bredband och telefoni. Valfrihet för de boende tillsammans med konkurrenskraftiga priser är anledningar till att Tele2 gått vinnande ur så många upphandlingar.

Tillbaka
Topp