Prova Bullitt i stockholm?

LydiaHanke

Aktiv medlem
Fins det verkligen ingen stans att pröva en bullitt i Stockholm?

Har googlat runt i 2 timmar men utan resultat. Har hittat cycleville.se och en kille som heter Andreas Jakobsson men han verkar inte ha en affär...

Någon som vet var det kan finnas en?

Tackar

jag vet ärligt talat inte om det ger så mycket att provköra den, den är svår i början men fantastisk när man fått kläm på den.

knight22 skrev:
-------------------------------------------------------
> jag vet ärligt talat inte om det ger så mycket
> att provköra den, den är svår i början men
> fantastisk när man fått kläm på den.

+1, innan jag fick känsla för styrningen var det nästan lite läskigt, men efter en stund gick det bra att både köra med 1/0 händer på styret eller stå och trampa.

Har hört att den har en liten inlärningskurva men skulle gärna köpa en i Sverige... Får kanske ta en tur till köpenhamn/tyskland/frankrike.

Knight22
Hur använder du din? Varje dag som pendling eller till storhandel?

Verkar ju va en bra vardagscykel!

Har haft en cykel med stor korg ett tag men har lyckats skramla lite slantar och är ''redo'' att ta nästa steg!

Är det någon som satt på ett andra vevparti? Som en ligg/tandem?

Använder den till skjutsning av barn till dagis, inköp av mat & annat, kör sopor till tippen, eller vad det är som nu kan tänkas behövas. Jag behöver inte pendla till nåt jobb, men ser inget hinder för att använda den till pendling.

Verkar vara en riktigt bra vardagscykel som går att använda till det mesta! Måste tänka-över hur jag ska förvara den!
Är kanske inte vad man borde ställa på gatan över natten...

juliusjonzon skrev:
> Verkar vara en riktigt bra vardagscykel som går
> att använda till det mesta! Måste tänka-över
> hur jag ska förvara den!
> Är kanske inte vad man borde ställa på gatan
> över natten...

Nej det går såklart inte. Själv har jag löst det genom Att betala tanten på första vånongens hänt extra-prenumeration, spm tack parkerar jag i hennes trädgård

Pfaff skrev:
> Bullitt är en höjdarrulle med Steve Mcqueen
> från 1968 och inget att cykla på!

+inf!

Knight22
Vilken model valde du? Fotbroms/hydralisk, nav eller utanpåliggande växlar, eller körde du ramkit o byggde själv?

Många spännande frågor att ta ställning till!

Va inne på bavabici idag, ballt ställe och Simona va mycket trevlig. Hårt att köra bullitt med fast utväxling!

Blev absolut övertygad om att den är rätt för mig!

Hoppas nu bara att jag hittar ett boende med bra cykelförvaring!

Tack ;) jag tror inte att Bullitt ska ha ett par växlar och jag har en hjul på gång med en tre växlad fixed nav från Sturmey Archer, när den är på kommer nog att synas på alla "mina" ställe dvs Facebook, Instagram, osv kom förbi igen och prova då!

Nu e jag tillbaka i tyskland och fick tag på en bullitt att prova.

Vilken cykel! Har läst att den är hård, men den är verkligen som ett spätt. Lite skum känsla i början, fick pröva ett annat märke, mer åt hollandrad (hållandcykel?) hållet, och den var betydligt bekvämare men va som att köra en kannadensare med hjul på=)

Bullitten va verkligen en sportcykel om än med stor pakethållare!

Fick detta erbjudande:

Bullitt Clockwork skivbroms fram/bak 27 deorväxlar 2475€
Navdynamohjul alfine 119€
Stor passande plastlåda Gratis
Frakt till Tyskland 130€
Totalt 2722€

Får se vartifrån jag beställer min, skall till Frankrike nästa år så kanske beställer där!

Tillbaka
Topp