Jag har en Garmin FR645, och den kan jag starkt avråda andra från att köpa. Riktig skit!
1. Efter bara några timmars användning (några promenader och en handfull löprundor) gick den mjuka "ringen" (den som håller den lösa flärpen på plats) runt armbandet av, helt oprovocerat.
2. Klockan fattar inte att jag INTE vill autostarta rundor när jag bara går, utan den går oombett in i "run"-läge när jag rör mig lite snabbare. Och nej, jag har inte missat inställningarna för att stänga av detta, men de fungerar inte. Klockan lever sitt eget liv ändå.
3. GPS-spåret är SÄMRE än min närmast antika FR210, trots att FR645 kan ta hjälp av mobilen för att snabbare få satellitdata och trots att jag låtit den hitta fler satelliter under 4-5 minuter efter att stapeln blivit grön.
4. Ringen runt klockan är i blank, silvrig metall, vilket gör att den GARANTERAT ger en skarp solreflex utomhus i solsken, vilket gör att man får fläckar i synfältet en stund efteråt. Denna borde ha varit mattsvart liksom resten av klockan.
5. Ringen runt klockan är obetydligt upphöjd över glaset (0.3 mm eller så, typ) vilket gör att glaset har obefintligt skydd mot kross från oavsiktlig kontakt med andra ytor. Jag har inte krossat glaset än, men med vardaglig användning är det bara en tidsfråga. Ringen runt borde ha varit åtminstone 3-4 mm hög över glaset.
6. Mellan klockans undre del och den blanka metallringen löper det en tätningspackning av silikongummi (känns det som). Denna är extremt utsatt och blev skavd av en skjortkant så pass att det lossade bitar ur den. Gissningsvis är klockan inte längre ett dugg väderskyddad, eftersom det ser ut att vara ett hål rakt in där 3 mm av packningen saknas.
En otroligt dåligt konstruerad produkt! Undvik!