Pulsmätning på Iphone

Patrol

Medlem
Pulsmätning på Iphone
Verkar finnas en del folk här som inte bara är vassa på cykel utan även teknik så jag hoppas det finns kloka svar på följande:

Lurar lite på att komplettera Runkeeper- och interval timerappen med pulsmätning, använder ju redan telefonen för att logga hur långt jag kör men är det funktionellt och värt pengarna att göra telefonen även till pulsmätare?

Vilka prylar är i så fall bäst/prisvärdast att använda?

Pulsmätning på Iphone
Patrol skrev:
-------------------------------------------------------
> Verkar finnas en del folk här som inte bara är
> vassa på cykel utan även teknik så jag hoppas
> det finns kloka svar på följande:
>
> Lurar lite på att komplettera Runkeeper- och
> interval timerappen med pulsmätning, använder ju
> redan telefonen för att logga hur långt jag kör
> men är det funktionellt och värt pengarna att
> göra telefonen även till pulsmätare?
>
> Vilka prylar är i så fall bäst/prisvärdast att
> använda?

Varför inte bara köpa en Garmin Forerunner 110 med GPS och pulsband för 995:- eller en Forerunner 305 för 1295:-?
Det finns ant+ adapter som ser ut som nike+adaptern som sätter in i din ipod. Men En klocka för under tusenlappen er ju smidigt och billigt.

Pulsmätning på Iphone
Köpte tidigare idag en Forerunner 110, ska bli kul att se hur det funkar - länge sedan jag hade pulsklocka och rysligt trött på hur förbxxxat illa telefonen klarar av att tracka ibland.

Pulsmätning på Iphone
Så för runkeeper är man bunden till Wahoo alltså? hade planer på Garmin ANT+ och pulsband men det får man kanske lägga på hyllan då?

Ville undvika att skaffa fler gadgets men vafaan, det är ju oxå kul, får väl ta ett snack med tex Garmin, men vilken nivå är lämplig att lägga sig på då?

Pulsmätning på Iphone
Hejnrik skrev:
-------------------------------------------------------
> Kanskre Appen Garmin Fit funkar? App till IPhone
> från Garmin med ANT+-adapter som tillbehör
> https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=104231

Kör med min Experia active och wahoo fitness pulsband tillsammans med Garmin Fit appen,har kört nån vecka nu och det har funkat hur bra som helst.

Pulsmätning på Iphone
iPhone 3GS, och den funkar oftast bra men ibland upplever jag knas när jag cyklar skog (sannolikt för att den ligger i bröstfickan i fodral och får för dålig mottagning). När jag cyklar kommer jag likväl ha mobilen med mig, men för löpning är det ett lyft att slippa ha den i handen hela tiden (plus att jag saknat pulsvisning, vilket gjort träningen lite feelgood&hawaii).

Pulsmätning på Iphone
Hörde med en som hade sådana där festliga kurvor på datorn eller telefonen.. 1 kan man mäta watt med ant+?
Vad är det bra för?
Har sedan tidigare forerunner 305 så behöver jag köpa mera? Sambon har iphone 4s.

Pulsmätning på Iphone
Kör med MotionX appen till IPhone 4s och den reggar bra, stöd för ANT+ så mitt garmin pulsband fungerar. Dock så måste det till en dongel av ngt märke. Man kan även köpa till wattmätare och kadensmätare om man vill.
Så kommer det nog alltid att vara då telefonen i sig inte kan "läsa" ANT+ direkt. Tyvärr.

Pulsmätning på Iphone
Kör ett wahoo blue hr, den går via bluetooth smart och kräver ingen dongle....fungerar i alla populära apps

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp