Pulverlackering

Blaster86

Ny medlem
Pulverlackering
Hade tänkt lämna in en ram för pulverlackering, men har några små bucklor och ett par hål i ramen som jag spacklat igen med kemisk metall. Är det någon som har några erfarenheter eller vet om hur resultatet blir på dessa ställen där jag har spacklat, fäster färgen?

Pulverlackering
Har frågat lackeraren och han säger att det är svårt att avgöra, att chansen är 50/50 att det bli bra. Tänkte bara höra om någon gjort något liknande förut.

Nu låter det som om ramen skulle vara ett vrak, men det handlar om 2 små bucklor som bara är nån millimeter djupa och hålen är små hål för växelfästen som jag spacklat igen.

Pulverlackering
Ok, låter ju lovande! Hade du spacklat med kemisk metall och sedan pulverlackerat den? Var lackerade du den, blästrade du den och vad kostade det? Kom du ihåg vilken kemisk metall du använde, jag har använd Plastic Padding och den ska inte vara ledande vad jag har sett och då borde inte pulverlackering fästa? Vore jätteglad med info innan man lämnar in den!

Pulverlackering
Ok, låter ju lovande! Hade du spacklat med kemisk metall och sedan pulverlackerat den? Var lackerade du den, blästrade du den och vad kostade det? Kom du ihåg vilken kemisk metall du använde, jag har använd Plastic Padding och den ska inte vara ledande vad jag har sett och då borde inte pulverlackering fästa? Vore jätteglad med info innan man lämnar in den!

Pulverlackering
Som du precis skrev så måste du spackla med kemisk metall. Eftersom man får pulvret att fastna med en laddning i ramen så måste alla delar som ska lackeras vara ledande.

Pulverlackering
Ja precis det befarade jag, men om Matthekat fått det att fungera så kanske det finns en chans. Lackeraren sa att det var 50/50 att det skulle fungera!

Pulverlackering
Jag kommer inte ihåg vilken kemmetall jag använde, men det kan mycket väl ha varit Plastic Padding.

Jag fick den blästrad hos Storstockholms blästringsservice – som ärligt talat gjorde jobbet med vänsterhanden – för 250 spänn och lackeringen gjorde Bomans lackering för 750.

Pulverlackering
Jag jobbar med att tillverka pulverfärg och den erfarenhet jag har av metallspacklade saker är att det blir gasblåsor där det är spacklat i färgen. Vi har även provat att förvärma lackerins objektet så gaser försvinner men det värkar inte hjälpa på spackel. prova att svetsa de ställen där hål och bukla är sedan slipa det borde fungera. Svets firmor finns ju överallt, Lycka till

Tillbaka
Topp