Pump och däcktrycksmätare - rekommendationer sökes.

Lezyne med digital manometer är grejen.
Jag hade en, men använde mycket hellre min 30 år gamla Crescent pump. Grymt segt att gänga på pumpen på ventilen och kan inte minnas hur många gånger ventilkäglan åkt med ut när man ska gänga av den. Digitala mätare la av efter mindre en ett år och efter inte särskilt många pump så gick backventilen så jag fick äntligen slänga den på tippen. Nu har jag en billig SKS och är helnöjd. Strunta i mätare på pumpen, köp en enkel pump och köp en noggrann tryckmätare istället!

Köp vilken pump som helst och en digital mätare. Jag har en billig Pro-pump som poppar slanglöst och en SKS Airchecker som jag köpte på någon rea. Funkar bra. Hur rätt den går vet jag inte men den är jäkligt känslig om man gillar finlir i sina däcktryck.

Meisermätaren finns på Amazon för 20 dollars. Halvdyr frakt på $12, men blir förstås billigare om man tar hem ett gäng.

Men den stora frågan med tanke på kvalitetskommentarerna ovan: Var är tyskarna är när man behöver dem? Nog borde det väl finnas någon tysk precisionsverkstad som bygger sådana i handvispad koppar, kalibrerar dem i alpluft och välsignar dem med en stövelöl? SIS borde komma med av bara farten.

ett problem som rapporterats med de vackra meisermätarna är att deras membran lätt pajar om man mäter högre än rekommendationerna. lär för vettig noggrannhet krävas separata mätare för mtb och lvg, och att man inte förväxlar dem.

om man är ute efter en rent tryckmätare kombinerat mtb pendling landsväg upp till 11 bar och med tysk aura är schwalbe airmax ett smidigt alternativ.

topeak d2 gillar jag däremot inte, ger slumpvisa låga värden och är allmänt icke intuitiv att hålla på med.

Jag hade en sådan, eller väldigt lik en sådan, fast jag tror att den var en ...60 med ...30 display.... Dock fick den nog tubelessgucka i sig vid nåt tillfälle och slutade funka.
Jag har också haft en batteridriven, men det batteriet tog slut skitfort och den hade ingen avstängningsknapp så jag har nu fördomar mot batteridrivna mätare...
Om du hittar eller sätter ihop ett gruppköp av Meiser accugage pr30bx så sätt upp mig för 2 :)
Det dök upp en länk till en Hollänsk sida här tidigare som jag klickade hem en från direkt. Ca 400 pix allt som allt.

Tillbaka
Topp