BuTTuS
Aktiv medlem
Pumpa pumpa PANG! Har ni varit med om detta?
Tänkte ut och nöta bara asfalt med graveln så började pumpa i lite extra i grushjulen, men nånstans mellan 2,5 och 3 bar så sa det PANG! Tänkte att jag sprängt däcket men det var helt, däremot kom det luft vid en eker... WTF, hade jag sprängt fälgbotten? Nä inte riktigt, men typ, tejpen (från fabrik) hade gett vika över ett av hålen i fälgbotten... Har det hänt någon av er nån gång?
Hjulen är väl fyra-fem år gamla, DT Swiss G 1800 Spline 25 och som sagt tejpade från fabrik:
Det är väl iofs bara att tejpa om, men man blir ju nojjig att detta kan hända igen? Är det ovanligt stora hål i dom eller var det bara otur med dålig tejp?
Så tejpa två varv, eller tom köra med något fälgband under tapen, vad hade ni gjort? (å jag lär ju byta på andra hjulet också...)
Hjulen är väl fyra-fem år gamla, DT Swiss G 1800 Spline 25 och som sagt tejpade från fabrik:
Det är väl iofs bara att tejpa om, men man blir ju nojjig att detta kan hända igen? Är det ovanligt stora hål i dom eller var det bara otur med dålig tejp?
Så tejpa två varv, eller tom köra med något fälgband under tapen, vad hade ni gjort? (å jag lär ju byta på andra hjulet också...)