Pumptrack i Stockholm

• Trådstartare Trådstartare nl
  • Start datum Start datum

nl

Ny medlem
Pumptrack i Stockholm
Jag har länge saknat ett riktigt pumptrack i Stockholm. Av denna anledning så har jag själv börjat undersöka möjligheten att bygga ett, dock måste man hitta en plats och tillstånd att bygga. Jag vet att det finns en dirt i Årsta ( http://goo.gl/maps/URW0G ) men det var ett tag sedan jag var förbi den. Är det någon som har koll på om det är någon som gräver där eller om den ens finns kvar?

Andra förslag där man skulle kunna bygga ett pumptrack i Stockholm? Ett alternativ vore att bygga under någon bro för att få lite regn- och snöskydd.

Samtidigt vill jag kolla om det finns något intresse för detta, då jag inte kommer klara av att driva ett sånt här projekt själv då jag t.ex. inte känner att jag inte har tillräkligt med erfarenhet för att designa ett pumptrack.

Pumptrack i Stockholm
Hur är det med Älvsjö bmx banan?

Sen har Spårvägen byggt en liten bana vid Källbrink. Det ligger en stor jordhög bredvid och det har varit traktorer där. Vet inte om det finns mer planer för denna...

I Visättra finns ju Capital Bike Park också. Mycket jordhögar utanför hallen också...

Pumptrack i Stockholm
Pitcha idén till Skistar, de använder ju HBB som marknadsföringskanal till sina norra anläggningar. Får man drömma så kanske en tvättstation också.

Pumptrack i Stockholm
Älvsjö BMX bana är ok, men som sagt det är inte en pumptrack.

Någon som har koll på vad Spårvägen och Capital Bike Park har för planer?

Tillbaka
Topp