quarq-shockwiz

Chrsol

Ny medlem
quarq-shockwiz
Någon som har erfarenhet utav en quarq-shockwiz
Klicka på länken och kolla mer.

Nyfiken på vad ni tycker.
Mvh

shockwiz-monarch-plus_1000px.png
shockwiz-monarch_1000px.png
shockwiz-pike_1000px.png
MY18_QR_SHOCKWIZ_3Q_1000x1000.png

glitch

Aktiv medlem
quarq-shockwiz
Haha grym auto correct översättning @Frenchy!

Jo men det är en rätt bra produkt inget snack. Den är välgjord, enkel app osv.
Perfekt om man inte är så hemma på skruva dämpare för att få en vettig grund som sagt men ganska dyr sak att köpa om man ska ställa in en cykel, så smidigt om man kan hyra nånstans ett par dagar.

BuTTuS

Aktiv medlem
quarq-shockwiz
Sitter och sneglar på en sån här mojäng men har en fundering, när man flyttar den mellan dämpare och gaffel, måste man då göra om kalibreringen igen, eller kan man spara profiler som man bara laddar?
Tänker att om det inte går att spara kalibreringen och man är i skogen och vill kolla sina nya inställningar på båda, då måste man ju ha med pumpen... (om man inte har äckligt mycket pengar över och köper två)

ers

Aktiv medlem
quarq-shockwiz
Sitter och sneglar på en sån här mojäng men har en fundering, när man flyttar den mellan dämpare och gaffel, måste man då göra om kalibreringen igen, eller kan man spara profiler som man bara laddar?
Tänker att om det inte går att spara kalibreringen och man är i skogen och vill kolla sina nya inställningar på båda, då måste man ju ha med pumpen... (om man inte har äckligt mycket pengar över och köper två)
Ja, du behöver kalibrera om den dvs tömma luften, cykla dämparna lite och pumpa upp igen. Tar typ 5min. Dessutom läcker lite luft ut varje gång du skruvar på/av den så pump är måste iaf. Ja, du kan spara profiler, jag har faktiskt inte testa detta alls utan bara kört gaffel och sedan dämparen. När jag varit på bikpark eller liknanden så har jag kört om Shockwiz för att hitta rätt inställningar då min normala cykling är mer traditionell stig...

BuTTuS

Aktiv medlem
quarq-shockwiz
Ja, du behöver kalibrera om den dvs tömma luften, cykla dämparna lite och pumpa upp igen. Tar typ 5min. Dessutom läcker lite luft ut varje gång du skruvar på/av den så pump är måste iaf. Ja, du kan spara profiler, jag har faktiskt inte testa detta alls utan bara kört gaffel och sedan dämparen. När jag varit på bikpark eller liknanden så har jag kört om Shockwiz för att hitta rätt inställningar då min normala cykling är mer traditionell stig...
Men i profilerna så sparas inte kalibreringen alltså?
Nåväl, är väl ingen dealbreaker kanske, villhöver man en ny pryl så gör man ju :-)

zinkpasta

Aktiv medlem
quarq-shockwiz
Om man bor i Göteborg och är medlem i GSC så finns det en att låna av klubben, eller har iaf funnits. Visa affärer hyr även ut, gäller säkert på andra ställen än Glenntown också.

skier

Aktiv medlem
quarq-shockwiz
Jag har en och tycker den är bra framförallt till cyklar med mer slaglängd och inställningsmöjligheter som hög- och lågfartskompression där man lätt dribblar bort sig i inställningarna.

På xc-hojarna tycker jag inte det är lika bra av nån anledning, jag är inte riktigt överens med inställningarna den föreslår, tycker det blir för mjukt och gungigt.

BuTTuS

Aktiv medlem
quarq-shockwiz
Haha, det här var ju ett ovärt köp, mina resultat efter första turen, SID Select 120mm, två tokens, 13 klick ut, jag 70ish kilo:

DFC01BF8-D8B2-41CC-9386-BED4422CDED4.png

3A537E2D-B9AA-4751-8FF5-7CFD5F2AF40F.png

A4F71506-6E19-4BAB-A61A-BD4826DBF81A.png

De två sista kan jag inte justera… kan det hända den snabbar upp sig när det blir 15 grader varmare ute? Eller finns det någon del man enkelt kan byta för det? (Jag gissar nej på på enkelt…)

Nåväl, jag har ju dämparen kvar och den är jag inte riktigt säker på att jag gillar som den är nu… Och sen en cykel till så jag ska nog kunna försvara köpet i mitt huvud😊

wasp

Aktiv medlem
quarq-shockwiz
någon som vet vart man kan hyra en sådandära mackapär i stockholmstrakten?

Är totalt döv för dämparinställning, hjälp en stackars cyclist

C-dale

Aktiv medlem
quarq-shockwiz
Haha, det här var ju ett ovärt köp, mina resultat efter första turen, SID Select 120mm, två tokens, 13 klick ut, jag 70ish kilo:

Visa bilaga 486335
Visa bilaga 486336
Visa bilaga 486337
De två sista kan jag inte justera… kan det hända den snabbar upp sig när det blir 15 grader varmare ute? Eller finns det någon del man enkelt kan byta för det? (Jag gissar nej på på enkelt…)

Nåväl, jag har ju dämparen kvar och den är jag inte riktigt säker på att jag gillar som den är nu… Och sen en cykel till så jag ska nog kunna försvara köpet i mitt huvud😊
Dämpare går att snabba upp med en tunnare olja.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer