R.R. Easyride i Huddinge, Lördag 28/2

Grizzly

Ny medlem
Jag ska ut och cykla i morgon på en slinga som jag kallar italienska slingan. Det är en i mina ögon en ganska teknisk slinga som inte är speciellt lång. Jag brukar klara den på cirka fyrtiofem minuter på barmark.
Nu är det ju som bekant snö och is så hur lång tid den tar i morgon har jag ingen aning om.
Tempot kommer att bli lugnt, tänk nyvaken björn direkt ur idet och lägg sedan till dubbdäck på en tung heldämpad cykel så kanske ni har bilden klar för er.
Om det är någon eller några som vill följa med så kan ni väl säga till, isåfall kan jag möta er vid snäckan i Huddinge station runt tiotiden.

Välkommna!

Grizzly

Nu har jag kommit hem igen efter en härlig tur i skogen. da PEF och S-lized var med hela svängen och låg för det mesta några meter framför mig, särskilt i uppförsbackarna. Jag behöver nog göra någonting åt min kondition =)
Vädret var soligt och temperaturen var alldeles lagom krispig.
Underlaget var mycket bra med lite mera snö och grepp på isen än vad jag hade förväntat. Mina dubbdäck gav mig inte någon fördel, utan kändes mest onödigt tunga jämfört med de andras odubbade.
På det hela taget ännu en fin Easyride med överväxel.
Tack för trevligt sällskap, da PEF och S-lize.

Grizzly (nydushad)

Senast redigerad av en moderator:
Hmm.. Ja det skulle inte vara helt fel att ta en tur...
Vad bör man ha för cykel med sig? HT eller FS? Båda utan dubbdäck

Den italienska slingan är full med korta och branta upp och nedförsbackar, en hel del sten, klipphällar och rötter.
Med det tempo jag håller så är det viktigare att nästintill kunna stå stilla och balansera med cykeln än att kunna bomba ner i 120 kilometer i timmen.
Så både HT och FS funkar, själv kör jag med fullgung.

Det är motionsslingan ungefär mellan sörskogen och flemingsbergsviken.
Markeringarna på träden är vit-grön-röd, därav namnet italienska.
Jag följer dock inte markeringarna slaviskt utan kör lite annnan sträckning.

Grizzly

FelixB och da PEF, har ni bestämt er om ni kommer med eller inte?
Det är kul om ni vill med men jag vill inte stå vid stationen och vänta om ingen kommer.

Grizzly

Tack så mycket Bruce och jag räknar med att det blir påfruset och hårt i morgon så att dubbdäcken kommer till sin rätt.

Grizzly

Ja då var man just hemkommen. Tack Grizzly för guideningen, kul att få en ny riktig kanonstig på hemmaplan. Jag och S-lized fortsatte via skogen nedanför Flemingsberg bort till Flottsbro å drog en sväng där. Provade på en nymärkt stig där som kan rekomenderas. (Röda mtb skyltar) I Flottsbro vart det lite stärkande fika å efter det så blev det lite mer Flottsbroskog bort mot Gömmaren där vi drog ett halvt varv.
Gömmarskogen visade återigen att den är det bästa stället för lite skogsåkning, sjukt bra trots all snö.
Sen vart det till att pinna på hemåt. Drygt fyra timmar i sadeln gör att man blir lite trött tydligen.
Over and out.

Kan bara stämma in med förgående talare. Perfekt runda trots stor skepsism i morse. Tack Grizzly för guidningen. Perfekt!

Nu är biken ren så då fattas det bara att gubben blir det samma,sen blir det öl.

Party on animals...

Tillbaka
Topp