Rabatt bluff på evaldsmtb.se

CR1Falun

Ny medlem
30% rabatt utlovar evaldsmtb, la in en beställning på div cykel artiklar och lite kläder. Tot 12 artiklar och det slutade på 5000:- .Fick idag en mail där evaldsmtb medelar att INGET av min order finns, blir erbjuden en massa konstiga saker istället som inte är i närheten av min beställning.

Dålig stil menar jag.

Har du läst..

..."*Det finstilta:
Rabatten gäller ej nyinkommit 2008:års sortiment.
Rabatten gäller ej i Produktkategorin, Höst & Vinter '08.
Rabatten gäller ej i Produktkategorin, Motion.
Ej heller i Produktkategorien Cyclocross och Goggles Snow.
Rabatten gäller bara lagervaror.
Reservation för slutförsäljning."

Var hittar man egentligen det finstilta? Att omdefiniera "allt" är lite smålurigt kanske.

/Andreas, bäst i världen*

* inte hela världen

Andreaso: I Nyhetsbulletinen med namnet "nånting rea" som är länkad från första sidan... Stjärnan bredvid "Allt" i sidhuvudet tycker jag är tillräckligt för att man ska fatta att det finns någon inskränkning. Lite som när mobiltelefoner säljs för 1kr*.

Javisst, men det där finstilta var väl kanske lite väl dolt för att det ska vara hälsosamt för Sverkers blodtryck.

/Andreas, säljes för 1kr*

*2kr

Stjärnan bredvid är ju ingen länk och hitta vad den stjärnan betyder är långt ifrån lätt. Det är riktigt ruttet gjort av Evalds om de lovar 30% rabatt och sedan har förbehåll som inte går att hitta!
Rimligen borde förbehållen gå att finna udner köpvillkor men där står inte ett ord om att 30% rabatt skulle gälla endast ett urval produkter.
Lite Medison-varning på ett sånt upplägg...

Pissrea, skickade in en lista med saker, i nästa sekund som jag fick mejlet om rea på evalds, ingenting hade dom hemma....

Senast redigerad av en moderator:
Det är som när ONOFF har "rea"...
J-ligt billiga saker som de aldrig får in. Det är lätt att rea ut saker som man inte har...

Att hitta villkoren var inte svårt tycker jag, men att de inte skulle ha saker hemma är riktigt tråkigt, speciellt om det är på ONONFF-manér. Det kan trots allt vara så att många nappar på rabatterbjudandet och att mycket faktiskt är slut.

Har handlat i 3 omgångar, utan problem med 30% avdrag utan tjaffs. Jag såg det "finstilta" direkt, eftersom man vet att är det en asterisk så finns det en kommentar. Dom är ju helt ärliga med info även om att "först till kvarn" då det gäller det som finns i lager.

Att dom (som är en relativt liten firma) inte hinner hålla allt up-to-date är väl ok, för det klarar ju i regel inte de större kedjorna oavsett bransch heller.

/JPL

de kunde ju också ha skitit i att ha rea... förstår inte varför alla gnäller, det är ju inte som om de tjänar några pengar på att ni inte handlar.

andreaso skrev:
-------------------------------------------------------
> Javisst, men det där finstilta var väl kanske
> lite väl dolt för att det ska vara hälsosamt
> för Sverkers blodtryck.
>
> /Andreas, säljes för 1kr*
>
> *2kr

Om vi nu ska sälja dig som en mobil skulle det snarare bli:

Andreas 1kr*

*Priset gäller vid tecknande av 24 månaders abonnemang på Lunsencykling. Vilkor för abonnemanget finns längst bak i reklmabladet.

Längst bak i reklambladet:
Månadskostnad: 500kr
Samtalskostnad: 8kr minuten till alla cuklister.

(Ja, reklamblad brukar vara felstavade.)

Vad orolig jag blev nu när jag precis beställt från samma företag. Kanske var lite för bra för att vara sant... Håller en tumme för att mina saker ska finnas. Att knappt någon ska få sina varor verkar lite skumt måste jag säga.

Hur lång tid tog det innan ni fick mail om prylarna? jag beställde för en vecka sen (26/9) och har inte hört nåt efter att jag fick orderbekräftelsen.

-"När ert paket lämnar Evalds MTB i Kvänum och registreras av posten skickas ett automatiskt mail gällande frakt och leveransinformation. Har ni inte fått något mail från oss via posten inom tre arbetsdagar så reserverar vi för leveransförsening, men hälsar er istället välkomna att skicka oss ett mail till info@evaldsmtb.se för exakt status och nytt leveransdatum."

Så jag tycker du kan ringa upp och höra vad dom har att säga!

Jo, jag har sett det. Fast det stod också nåt om 5-10 dagars leveranstid under rean. Ville bara få nån indikation på hur snabbt mailen kommit till de som inte fått vad de beställt.

Det goa med svårhittad information är att konsumentverket brukar döma till konsumentens fördel.
Och vart tusan finns infon om avd den där rackarns * betyder?
Ni som hittat den så himla lätt, kan ni inte avslöja hemligheten?

Svårhittad? Det står ju på samma sida som rea-infon, bara att scrolla ner... När jag ser en sån stjärna är det längst ner på sidan jag brukar kika, och precis där finns infon här.

http://evaldsmtb.jetshop.se/default.aspx

Sen fattar jag inte varför alla blir så upprörda och snackar om bluff och dålig stil. Hur många butiker vet ni som kör sån här rea och beställer hem prylar de inte har i lager? Rea har man väl för att bli av med det man har i lager... Eller?

Jag fick tag på ett par av mina drömskor med massvis av rabatt. De ska vara på väg på posten nu :) Dessutom svarade de blixtsnabbt på mina mail.

Det är bara förbryllande att nån orkar klaga...

/Dag

Tycker allt att det är en massa gnäll nu.
Har handlat en massa på rean nu och det står klart och tydligt att det inte gäller 2008 års grejer.
De kommer inte att ta in något nytt under rean och är det slut så är det.
Bästa är ju att åka dit och kolla.
Annars så är det bara att ringa och snacka med Jimmy,Tommy och Linda.
Bestälde grejer på telefonen idag och inga bekymmer.
Har varit där 2 gg med och vilket drag efter grejerna det har varit.

Så vill man spara pengar så skall man ju kolla upp att sakerna finns.

Markus

Jag såg villkoren i ett mail jag fick från dem. Villkoren finns under "nyheter" i högerspalten.
http://evaldsmtb.jetshop.se/ShowNews.aspx?newsid=108

Rabatten visades i kundvagnen, som en klumpsumma. Där framgick altså inte vilka prylar som var rabatterade och vilka som inte var det. Men eftersom jag sett villkoren och beställde saker som inte var med så räknade jag själv också för att se att det stämde. Vi får väl se vad jag får, om jag får något alls...

plumse skrev:
> Vart är villkoren nånstans?

Här kommer ett utdrag från "reklammejlet" som gick ut. Villkoren syns tydligt i och med att jag har rutat in dem, men även utan det borde det synas.

För dem som inte fick mejlet vet jag inte vad jag ska säga mer än att det till höger på webshopssidan fanns en nyhetslista med en länk till att de fyller år och erbjuder 30% på allt*. Länken slussar en vidare till en sida som liknar den bifogade väldigt mycket.

EvaldsMTB-15Ãr.jpg ht=414

Det är kul med folk som gnäller, speciellt om de gör någonting åt saken som orsakar missnöjet. Etablissemanget ska inte få göra precis hur som helst. Missnöjet driver samhället framåt.

Vad pratar du om Peter? Nån info vad * betyder finns ju ingenstans. Det står något om månadens erbjudande men nån förklaring för vad "allt" egentligen betyder står inte nånstans

Tycker inte heller det var svårt att hitta det finstilta. Det jag däremot tycker är att de borde ha välfyllda lager när de börjar en rea. Mig hände samma sak som trådstartaren, beställde 10 varor varav de hade 3 på lager. Det var inte heller några konstiga saker jag beställde utan, skor i normal storlek, en hjälm, ett par cykelbyxor i normal storlek, pedaler, sadel. Det de hade i lager var flaskor, skoöverdrag...

Beställde reans första dag och ändå kunde de inte skrapa fram fler prylar. Att återbetala pengarna verkar inte heller vara högprioriterat. Är idag en vecka sen jag beställde och har inte sett röken av pengarna som skulle återbetalas.

Förstår att det finns personer som är färsta vid evaldsmtb, och visst är de en affär med bra service, men med ovan givet kan man ju inte tycka annat än att rean är en bluffrea...

Oskar D jag beställde ett par handskar förra torsdagen på morgonen. Bad de skicka som brev eftersom det var en sån liten grej så hjag skulle slippa en massa frakt. Betalde med kort direkt i telefon och antog att de skulle posta brevet samma dag. Ringde de igår då jag började nojja om brevet kanske hade kommit bort, då sa de att det inte skickats ännu och skulle skickas idag eller i morgon. Är inte direkt impad av att det ska ta minst en vecka för de att posta ett brev.
Sen gick jag på samma nit som en del andra, när det står 30% på hela sortimentet tror man lätt att så är fallet. När jag sen kom till kassan såg jag att rabatten var långt ifrån så stor osm jag väntat mig. Kollade då i detalj vad som stod och såg då asterisken. Då i princip allt jag var sugen på var höstrelaterat slutade det med att jag tömde min varukorg och bestämde mig för att handla de grejerna från tyskland i alla fall. Trots 30% hade nämligen düskarna varit billigare men jag hade tänkt stötta svensk cykelhandel men icke. Mina slantar kommer fortsätta åka söderut med sån här kundservice.

Jag hade inga problem att se det finstilta.
Köpte ett par däck däck, några tjog ekrar, en sadelstolpe, ett styrlager, tre par pedaler: allt med 30% rabatt.

/G

Bra länk och bra bild har postats ovan. Men vart hittar jag infon på hemsidan?
Om jag surfar in på Evalds hemsida är det omöjligt att hitta den information ni fått i mail.
Evalds ljuger rakt ut åp sin hemsida och så länge förbehållen inte är enkla att hitta förtjänar de att dras i skiten för ett seriöst företag låter sina tilltänkta kunder få ta del av ALL information ang ett köp på ett enkelt, öppet och smidigt sätt.

Hade inte heller några problem med att se det som var undantaget från rean, "bluffen" isåfall är väl om det allra mesta redan är slutsålt och man inte får den informationen när man beställer.

Va? Jag är alldeles förbluffad! Fyller de inte lagrena först och har rea sedan? Vad fyller då rean för funktion?

Jag ger upp! Ingen kan visa vart på hemsidan jag kan hitta information om undantag och surfar jag runt på Evalds finns INGET som säger vad "allt" betyder. En fin skärmdump från ett mail samt en länk till en sida som är helt omöjlig att hitta är inte gott nog.

plumse skrev:
> Bra länk och bra bild har postats ovan. Men vart
> hittar jag infon på hemsidan?
> Om jag surfar in på Evalds hemsida är det
> omöjligt att hitta den information ni fått i
> mail.
> Evalds ljuger rakt ut åp sin hemsida och så
> länge förbehållen inte är enkla att hitta
> förtjänar de att dras i skiten för ett seriöst
> företag låter sina tilltänkta kunder få ta del
> av ALL information ang ett köp på ett enkelt,
> öppet och smidigt sätt.

Jag bifogar ytterligare en skärmdump från länken ovan och visar information som ska förtydliga ytterligare. Inramningen visar det jag försökte förklara ovan.

Evalds-jetshop.jpg ht=550

Ofta.. Jag beställde 4 artiklar. 3 av dem fanns inte i lager. Då ringde de upp mig och gav mig några förslag på liknande varor. Alla var rabaterade. Grejerna kom på några dagar. Är helnöjd med EvaldsMTB. Klart om man inte läser vad som står så kan man ju känna sig lurad..

Tack fegbromsarn =)
Då fanns i alla fall infon på hemsidan, om än en smula svår att hitta. Vem letar egentligen på högersidan på en hemsida där reklam brukar finnas? Den var lättfunnen visade det sig, men ärligt tittade jag inte ens på högersidan så mitt gnäll ovan är inte lika befogad, men tydligare kunde det deffinitivt vara. Är så van vid att sålla bort allt som finns till höger om det som är intressant...

Plumse: Om du inte hittade den länken kan du inte heller ha hittat infon på websidan om att de faktiskt har 30% rea...

Tillbaka
Topp