Rabatt vid köp av cykel?

colan

Ny medlem
Rabatt vid köp av cykel?
Ska köpa en el-cykel.
Cykel har redan rabatterad pris. Kostar 20 000 kr.
Men skulle man kunna fråga om man kan få tillbehör med på köpet? skärm + stöd + belysning typ?

Det är en elcykel, då tänker jag, tänk om batteriet kanske inte är i 100% skick? För tror cyklen har cyklats på, då kunder velat prova.

Sedan så saknas gummi-skydd saknas från ramen vid kedjan, skulle man kunna få rabatterat pris då? Det ska vara det på cykeln. Det känns ju inte rätt då.

Annan fråga, kan jag be dem ladda upp batteriet till 100% och sedan fråga vad inställningarna säger, dvs så displayen visar att den kan köra i tex 50km, dvs så jag vet den når upp till max gränsen.

Senast ändrad:
Rabatt vid köp av cykel?
Fråga kan du väl alltid göra. Köper du den i affär så bör du ju ha butiksgaranti på den trots att den har gått som testhoj, om batteriet inte är 100%, men varför skulle det inte vara det? Känns ju jäkligt mysko om ett batteri ska ha så kort livslängd.

Om du kommer ha kul med den har jag ingen aning om, det vet du nog bara själv.

Rabatt vid köp av cykel?
colan sa:
Ska köpa en el-cykel.
Cykel har redan rabatterad pris. Kostar 20 000 kr.
Men skulle man kunna fråga om man kan få tillbehör med på köpet? skärm + stöd + belysning typ?

Det är en elcykel, då tänker jag, tänk om batteriet kanske inte är i 100% skick? För tror cyklen har cyklats på, då kunder velat prova.

Sedan så saknas gummi-skydd saknas från ramen vid kedjan, skulle man kunna få rabatterat pris då? Det ska vara det på cykeln. Det känns ju inte rätt då.

En el mtb, ska jag ha, den kommer jag väl ha kul med? Skulle bara vilja dem gick i 30km/h istället, är en bocsh motor, så ska gå att köpa trim på nätet.
Då är det inte en cykel du ska ha. Köp en riktig enduro på en gång istället så att du hänger med dom andra i endurospåret.

Rabatt vid köp av cykel?
CsGcchke.jpg

Rabatt vid köp av cykel?
Butiken kommer inte vilja ladda cykeln till 100%, då väcker man batteriet ur "sleep"-läge, och DÅ börjar batteritiden bli sämre efter varje laddning.

Köp cykeln. Är det problem, ta med med butiken.

Rabatt vid köp av cykel?
Du frågar alltså om det är okej att fråga om rabatter i form av skärmar, belysning etc när du ska köpa en cykel?

Fan det där är ju helt happykorrekt.

Nej, det är ju inte okej att fråga efter mer rabatter på en redan nedsatt (rabatterad) cykel. Nu befinner vi ju oss i sverige och inte på gran canaria, där det ska prutas på virkade dukar och keramik. Sätt in pengarna.

Tillbaka
Topp