Race Across America 2016

Race Across America 2016
Azog sa:
JLarsson sa:
JLarsson sa:
Det innebär 198 miles till cutoff på 10.5h. Det går inte.

Jag räknade lite fel, det är 150 miles. Men det går ändå inte. Bischoff (ledaren) tog 12h på sig från 33 till 35.

Det låter ju ändå som att det är inom felmarginalen om det finns skäl att ge dispens. Eller finns det några gränser för hur generösa med dispens de får vara?

Jag vet inte om det finns generella regler. Greger fick ju dispens förra året och som jag uppfattat det var det efter en dialog med tävlingsledningen där teamet kunde argumentera för att att det fanns speciella skäl till att han cyklat långsamt i en period men att tempot nu var ökat. Om Åke kommer kravlande över Mississippi utan större utsikter till snar bättring har man väl ingen speciellt bra sak, tänker jag.

Race Across America 2016
Samma text på fb som på bloggen bsandborgh länkade till. Mellan linjerna så är de helt klara över att de är sena... återstår att se om det finns några förmildrande omständigheter vi inte känner till.

Race Across America 2016
Just nu:
Skarmavbild2016-06-22kl.15.29.49.png

Race Across America 2016
Nej Gunnar. Läste just i regelboken att "race time" alltid är EDT= New York-tid
Så jag får det till att 22:04 i kväll svensk tid går repet för Åke vid TS35

Race Across America 2016
För att citera en vis man; "Varför blir det alltid så här?"

Gunnars långrökare 2012, Gregers kollaps från start förra året och nu detta.

Race Across America 2016
Tusan, här missar man tydligen ett riktigt drama när man är ute i obygden och cyklar. Håller en tumme för att TS35 klaras inom tidsgränsen.

Race Across America 2016
GoranS sa:
Verkar som Pattinson brutit från en framskjuten placering ( vid TS40). Någon som vet varför?

Från FB:

"DNF
I’m sad to report that i have had to withdraw from the remainder of this years race.
Yesterday i started to have issiez with my neck and sadly there is no recovering from the dreaded Shermer’s Neck that effects many RAAM racers."

Race Across America 2016
Åke är nu på samma plats där vi körde fel 2012.
Hoppas de navigerar rätt nu.
Ut på det platta deltat där Missourifloden rinner ut i Mississippi. Drygt tre mil kvar.
Det här kommer nog att fixa sig ändå.

Tillbaka
Topp