Race Across America 2016

Race Across America 2016
Jag har ju cyklat en del med Åke och om en så stark "rouleur" inte klarar att hålla en sådan relativt blygsam snitthastighet nu på slutet inser man hur segt det går!

Race Across America 2016
Jo, han har fått tillåtelse att fortsätta.

Det som talar för att det ska gå bra i fortsättningen är att temperaturen ska avta enligt prognos.

Nu ska han sova 'ganska många timmar' på Super 8 motell.

Race Across America 2016
Åkes sambo skriver på FB att Åke klarade tidsgränsen vid Missisippi! ???Firar det med att han får duscha och sova några timmar på ett hotell.

Race Across America 2016
Åke tog sig ut ur hotellrummet efter ca tre timmar. Hotellet ligger någon kilometer från rutten så han fick skjuts av föjebilen tilbaka till den punkt på banan där han lämnade den. Trampade iväg ca 20.10.

Välmotiverad och med bara ett hundrafemtiotal fina mil kvar till Annapolis.

Race Across America 2016
Härligt,Åke på G igen. Halvvägs på väg till nästa TS nu. Den ligger på McDonalds i Greenville, Illinois.
Banan är rätt så platt nu och några TS framåt. Men det blir mer kupperat när de närmar sig Indiana.
Sida med nu, sex m/s och 'bara' 31 grader varmt.

Race Across America 2016
Grymt jobbat av Åke! :O Det måste slitit något hemskt den där hårdkörningen. Hoppas att det inte straffar sig den sista biten. Som är hur lång som helst...

Race Across America 2016
Följebilen punkterade 15 km innan TS 36. Däcksbyte tog en halvtimme och Åke sov förstås i bilen under tiden. Vinden i ryggen och 29 grader genom Fayette county.

Race Across America 2016
Nästa cut off är 17:04 på söndag svensk tid. Men då är det bara 88,5 km och 5 timmar till mål och maxtiden 12 dygn. Det får gärna vara lite mindre spännande då!

Senast ändrad:
Race Across America 2016
Jag har refreshat trackern så mycket att google maps blockade mig temporärt "violation of terms of use". De trodde jag var en robot och jag fick skriva in en captcha.

Det är ju slakmota en bra bit, men efter TS46 ser det ut att tuffa till sig rejält. Ledaren i soloklassen har precis kommit dit och farten har sjunkit markant.

Race Across America 2016
Från Fejsbook: "I skrivande stund har Åke cyklat 353 mil vilket är längre än den sammanlagda sträckningen på årets Tour de France. Den ackumulerade mängden höjdmeter är nu 26819."

Det är ungefär så mycket som jag fått ihop under hela året.

Grymt - kämpa!

Race Across America 2016
Mm, känns som att han måste få upp farten om detta inte ska bli obehagligt för oss internetcyklister på söndag. Heja,heja,heja!!!

Race Across America 2016
Åke valde att bryta för en stund sen med ca två mil kvar till TS 38. Droppen var ett sömnunderskott som det till slut inte fanns tid kvar till för att reparera. Han har ändå bjudit sig själv och andra på strålande cykling och på en demonstration av hur en stark målmedvetenhet kan se ut.

Race Across America 2016
Grymt bra kört. Synd att Åke inte kände att han fick balans med sömnen. Har denna tråd som motivation när man är seg på morgonen och inte så peppad på att cykla till jobbet.

Race Across America 2016
De va en good run! Förstår inte hur nån tar sig imål, eller ens får idén.

Jävla bra kört! Får jag chansen bjuder jag gärna valfri raam startare på en riktigt bra öl!

Race Across America 2016
Åke, grymt imponerande!!
Som sagt bra motivationstråd när det bär emot lite på morgonen....:)
Vi litar på att du blir en RAAM-Finisher vad tiden lider. Snyggt kämpat!

Race Across America 2016
bsandborgh sa:
Jag har ju cyklat en del med Åke och om en så stark "rouleur" inte klarar att hålla en sådan relativt blygsam snitthastighet nu på slutet inser man hur segt det går!

Åke kan verkligen mata på. RAAM verkar lite tufft.

Tack till Åke och teamet för iår!

Tillbaka
Topp